کد خبر: ۱۱۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: در راستای هم افزایی و معرفت زایی به ساحت مقدس معصومین(ع) انتظار می رود دستگاه های فرهنگی به جشنواره ملی و خانوادگی کتابخوانی رضوی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سجاد عمرانی در نشست توسعه همکاری های اداره کل کتابخانه ها و سازمان فرهنگی شهرداری قم که با هدف اجرای برنامه های مشترک کتابخوانی در استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به گسترش کتابخوانی و تاثیر مثبت مطالعه در جامعه، با رایزنی های انجام شده  پیگیر تخصیص بودجه و اعتبار برای افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و امام خمینی (ره) و نامگذاری یکی از بهترین میادین شهر به نام کتابخانه هستیم.

وی افزود: کارگاه های آموزشی، نشست های مشاوره، نشست های قصه گویی و جمع خوانی، اجرای نمایش و نشست کتاب خوان و زنگ دانایی از دیگر برنامه های فرهنگی این اداره کل برای سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال و همچنین خانواده ها است که با توجه به تعطیلی کتابخانه ها، کتابداران با انجام ویژه برنامه هایی در فضای مجازی به فعالیت های کتابخوانی و هنری و ... می پردازند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش کتابخانه های عمومی در پیشرفت علم و فرهنگ جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: مدیرعامل سازمان فرهنگی- هنری شهرداری دیدگاهی فرهنگی دارد و نگاهش توجه به سیاست های کلان نهاد کتابخانه های عمومی کشور است. وجه مشترک ما در این سازمان برنامه های کتاب محور است که با هدف معرفی کتاب های خوب و ترویج لذت خواندن انجام می شود.

عمرانی بیان کرد: این اداره کل از مسابقات کتابخوانی و رونمایی از کتب به ویژه با موضوع شهدا در کنگره ملی شهدا استقبال می کند و آن را در برنامه های فرهنگی خود قرار می دهد؛ ضمن آنکه می تواند از ظرفیت های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری برای اعضای کتابخانه و خانواده کتابداران استفاده کند چراکه این مهم نیز در راستای صیانت از حقوق شهروندی به شمار می رود.

وی با اشاره به به اهمیت دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: در راستای هم افزایی و معرفت زایی به ساحت مقدس معصومین علیهم السلام انتظار می رود سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دیگر دستگاه های فرهنگی به این جشنواره ملی و خانوادگی ورود پیدا کنند و در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/452/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار