کد خبر: ۱۱۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
به دنبال درگیری میان نیروهای دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور در أبین، وزیر خارجه دولت مستعفی این شورا را به پافشاری بر شورش مسلحانه و تضعیف فعالیت نهادهای این دولت متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در سخنانی اظهار کرد که شورای انتقالی این کشور درخواست‌های بین‌المللی برای بازنگری از تصمیم خود درباره خودمختاری در جنوب یمن را رد کرد و اقدامات تحریک‌آمیز را در پیش گرفت.

وی افزود: دولت "مشروع" (مستعفی) به توافقنامه ریاض پایبند است و شورای انتقالی باید تسلیم شود و دست از شورش بردارد و این وظیفه "ارتش ملی" (نیروهای تحت امر منصور هادی) است که با هرگونه شورش و تضعیف نهادهای دولت مقابله کند.

این اظهارات پس از درگیری میان نیروهای دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات در استان أبین مطرح شد.

سفارت یمن در آمریکا امروز در توییتر نوشت:‌ نیروهای دولت مستعفی با شورش مسلحانه شورای انتقالی جنوب که در جنوب یمن خودمختاری اعلام کرده مقابله خواهند کرد.

در همین راستا، چند منبع نظامی به الجزیره گفتند که نیروهای نظامی قابل توجهی برای پشتیبانی از نیروهای دولت مستعفی از استان شبوه به سمت منطقه "شقره" در استان أبین حرکت کرده‌اند.

طبق گفته این منابع، تجهیزات نظامی نیروهای موسوم به "کمربند امنیتی" مورد حمایت امارات نیز برای پشتیبانی از نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن به أبین ارسال شده است.

منابع یمنی دوشنبه اعلام کردند درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب در منطقه شقرة در استان ابین واقع در جنوب یمن رخ داد.

به گفته این منابع، بعد از عقب‌نشینی نیروهای شورای انتقالی جنوب، نیروهای دولت مستعفی یمن وارد مرکز استان ابین شدند.

در همین راستا، شورای انتقالی جنوب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دولتی امروز به نیروهای ما در استان ابین حمله کردند. دولت یمن نزاع جدیدی را بعد از چند ماه نقض توافق و تجاوزهای توجیه نشدنی به راه انداخته است.

طبق این گزارش، شماری از نیروهای دو طرف طی این درگیری‌ها کشته و شماری نیز اسیر شده‌اند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار