کد خبر: ۱۱۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان از پیش‌بینی تولید ۴۳۰ تن شکوفه بهارنارنج با ارزش ریالی ۱۰۷ میلیارد ریال در استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسا فر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت شکوفه بهارنارنج در استان گیلان اظهار کرد: کاشت بهارنارنج در استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی بوده و کار برداشت شکوفه بهارنارنج در ۱۱ هزار هکتار از باغات گیلان آغازشده است.

وی با اشاره بر پیش‌بینی برداشت ۱۰۷ میلیارد ریال شکوفه بهارنارنج در استان گیلان افزود: بر اساس اعلام کارشناسان پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۳۰ تن شکوفه بهارنارنج از باغات این استان برداشت شود که نشان‌دهنده ظرفیت استان گیلان در این حوزه است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به مناطق رویش شکوفه‌های بهتر نارنج در استان گیلان بیان کرد: املش، لاهیجان، تالش، لنگرود، لاهیجان و رودسر بیشترین مناطقی هستند که شکوفه‌های بهارنارنج در آن پرورش داده می‌شود.

پارسا فر با اذعان به اینکه بهارنارنج دارای خواص بسیار خوبی در درمان انواع بیماری‌ها است، گفت: بهارنارنج دارای فواید بسیار زیادی ازجمله مربا، دم‌نوش، عرق و شربت است که در درمان بیماری‌هایی به‌مانند بیماری‌های عصبی و قلبی مفید بوده و بسیار نشاط‌آور است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار