کد خبر: ۱۱۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
با حذف قیمت از سایت های اینترنتی و نیز مشخص شدن درصد افزایش قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، بازار خودرو با ریزش قیمت روبرو شد؛ به گونه ای که از روز گذشته تاکنون قیمت خودروهای داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت و پیش بینی‌ها حکایت از این دارد که افت قیمت برای روزهای آتی ادامه دار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از سایپانیوز، مجید شریفی از فعالان بازار خودرو درباره روندی که بازار خودرو طی یک الی دو روز گذشته طی کرده است، گفت: ریزش قیمت خودرو از امروز آغاز شده است و همه به دنبال فروش خودروهایی هستند که از مدت ها پیش با هدف کسب سود خریداری کرده بودند.
وی ادامه داد: از صبح امروز قیمت‌گیری از بازار خودرو کاهش یافته و قیمت ها همچنان در مسیر کاهش است.
این فعال بازار خودرو خاطرنشان کرد: آنگونه که با خبر شدیم محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد و محصولات سایپا ۲۳ درصد رشد قیمت خواهد یافت و این اعداد در قیاس با شایعه‌هایی که در بازار وجود داشت بسیار کمتر است.
وی با بیان اینکه در بازار خودرو افزایش قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد شنیده شده بود، گفت: با افزایشی که ستاد تنظیم بازار اعلام کرد، دیگر فردی برای خرید احتکاری اقدام نمی‌کند؛ البته ادامه این روند در شرایطی خواهد بود که شرکت‌های خودروسازی با سرعت، خودرو وارد بازار کنند.
بر اساس این گزارش، درصد افزایش قیمت مصوب شده شاید نتواند مشکلات نقدینگی و تولید شرکت های خودروسازی را حل کند، اما این امر کمک خواهد کرد تا میزان زیان دهی خودروسازان تا حدودی کاهش پیدا کند.
امیرجواد مرادی از دیگر فعالان بازار خودرو درباره قیمت خودرو گفت: بعد از مدت ها بازار خودرو به آرامش رسید و قیمت در مسیر درست قرار گرفت؛ رشد قیمت ها که از بعد از تعطیلات نوروز در بازار رخ داد، کسب و کار فعالان این حوزه را به شدت تحت تاثیر قرار داد و میزان فروش خودرو به کمترین عدد ممکن رسید، به گونه ای که سه روز پیش راکد ترین روز بازار خودرو ثبت شد.
وی افزود: با واقعی شدن قیمت خودرو به خداحافظی دلالان از بازار خودرو نزدیک می شویم، با حضور سودجویان در بازار، نمایشگاه داران خودرو و مردم به شدت متضرر شدند، حال امیدواریم با افزایش میان عرضه و پیش فروش خودرو، بازار به روال عادی بازگردد.
این فعال بازار خودرو تاکید کرد: از ظهر امروز شاهد عرضه خودروهای احتکاری هستیم، از آنجا که خرید و فروش خودرو طی چند روز اخیر افت داشته و قیمت ها کاهشی شده است، دلالان و سودجویان نسبت به عرضه خودرودر بازار اقدام کردند.
وی از نهادهای نظارتی خواست که نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا سوء استفاده از بازار خودرو به حداقل برسد و سودهای میلیونی وارد جیب سوجویان و واسطه ها نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر: