کد خبر: ۱۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
در جلسه کمیته علم و فناوری مدیریت کرونا مطرح شد؛
تبریز- رئیس دانشگاه تبریز گفت: گسترش ابداعات و محصولات دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا، عامل تغییر نگرش جامعه به دانشگاه و اعتماد به این مراکز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میررضا مجیدی عصر سه شنبه در پنجمین جلسه کمیته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: گسترش ابداعات و محصولات دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا، عامل تغییر نگرش جامعه به دانشگاه و تثبیت اعتماد عمومی مردم نسبت به علم شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با پیشرفت‌های علمی و فناوری خود توانستند مسئولیت پذیری خود را به جامعه عرضه نموده و به نقطه امید و برقرار کننده امنیت روحی و اجتماعی تبدیل شوند.

مجیدی با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها در عرصه مقابله با کرونا گفت: کرونا با وجود رنج‌ها و تهدیدهایی که متوجه جامعه کرده، فرصت‌هایی نیز برای دانشگاه‌ها در عرصه آموزشی و فناوری فراهم آورده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به موازات ادامه روند آموزشی به صورت الکترونیکی و مجازی توانستند در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی خود در زمینه محصولات دانش بنیان با کیفیت مطلوب و قیمت پایین پیشرفت‌های قابل توجهی کنند.

رویکرد جامعه به دانشگاه‌ها مثبت شده است

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در این جلسه اظهار داشت: کرونا به نقطه عطفی برای تغییر و پیشرفت در برخی کشورها از جمله کشورمان شده به طوری که رویکرد جامعه به سمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این بحران مثبت شده است.

حسن ولی زاده افزود: دانشگاه‌ها در این برهه توانستند با عملکرد عالی در عرصه ابداعات دانش بنیان به اعتماد جامعه دامن بزنند.

وی بر توانمندی بالای مراکز رشد و فناوری در حل مشکلات جامعه تاکید کرده و گفت: توانمندی‌های موجود در عرصه محصولات دانش بنیان، باید به شکل بهینه و متمرکز مدیریت شود.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: از مراجع قانونی و سازمان‌های مرتبط با ارائه مجوز به تولید محصولات مرتبط در عرصه مقابله با کرونا و بالاخص سازمان غذا و دارو می‌خواهیم ضمن تسریع بررسی امور و شفاف سازی دلایل پذیرش یا رد نمودن طرح‌ها، این کمیته و سایر مراجع را یاری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار