کد خبر: ۱۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «حمید رضا آذر پور» اظهارکرد: برداشته شدن محدودیت‌های تردد، ورود گردشگران به استان گیلان را افزایش می‌دهد؛ در صورت ادامه بسته بودن مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، افزایش فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز با چالش جدی‌تری در پیشگیری و کنترل کرونا در استان مواجه خواهیم بود.

وی گفت: بازگشایی واحدهای اقامتی و مسافر کاشانه‌ها با رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچون واحدها و خدمات دیگر از قبیل ناوگان حمل و نقل عمومی از خسارت بیشتر به این صنف جلوگیری می‌کند، ضمن آن‌که بر این نظارت‌ها دقیق است، اما در فعالیت بخش‌های غیر مجازی این کنترل‌ها و موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل ارزیابی نیست.

معاون گردشگری و صنایع‌دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی گیلان بیان کرد: با ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان و با نظارت‌های دقیق اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دستگاه متولی و کمک جامعه گردشگری در راستای پروتکل‌های صادر شده از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌توانیم همانند سایر استان‌ها و البته سایر اصناف استان گیلان نسبت به بازگشایی تاسیسات گردشگری اقدام کنیم.

آذرپور افزود: پیگیری جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری این استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و این پیگیری از طریق  ارائه و اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت برای جبران خسارت‌ها به واحدهای گردشگری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار