کد خبر: ۱۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت:در مسیر مبارزه با هجوم ملخ صحرایی باید به نحوی برنامه ریزی گردد که از تمامی ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، رضا مدرس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با اشاره به شیوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرایى، افزود: بر اساس این شیوه‌نامه سطوح چهارگانه سبز، زرد، نارنجى و قرمز براى مقابله با هجوم ملخ‌هاى صحرایى در نظر گرفته شده که تعیین و اعلام سطح مقابله به پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزى و اعلام فرمانداران شهرستان‌هاى استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ویژگى ها و خصوصیات هر کدام از سطوح به روشنى در این شیوه نامه تبیین شده است، بیان کرد: از جمله قابلیت‌هاى این شیوه نامه تعیین چهارچوب‌ها و روش‌ها به منظور تسهیل در به کارگیرى امکانات و تجهیزات دیگر دستگاه هاى اجرایى، کشاورزان  و نحوه مشارکت بسیج در مقابله با هجوم ملخ‌ها است و همچنین کاهش تشریفات و آسان سازى جابه جایى سریع  و موثر ابزار، امکانات و نیروى انسانى بین شهرستان‌ها و مناطق استان بر اساس وضعیت سطح مقابله هر شهرستان با اولویت بهره‌گیرى از ظرفیت شهرستان‌هاى نزدیک و مجاور در این شیوه نامه روشن و مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها، برنامه ریزی لازم به منظور مقابله با این آفت در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ‌های مهاجم ایجاد دهد.

مدرس تاکید کرد: فرمانداران باید ضمن آماده باش کامل شهرستان‌ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان از ظرفیت تمایی دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی، دهیاری‌ها،کشاورزان، نیروهای بسیج و مشارکت مردمی در بحث انجام عملیات مبارزه و ردیابی استفاده کنند.

مدرس با اشاره به احتمال ریزش باران‌های شدید در سالجاری بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات‌های جبران ناپذیر، شرکت سهامی آب منطقه‌ای باید برنامه کاهش خطرپذیری سیل را در هر شهرستان با هماهنگی با فرمانداران تنظیم و اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خسارات سنگین ناشی از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان جاسک و پیشگیری از تکرار خسارات در آینده شرکت سهامی آب منطقه ای استان باید عملیات اجرایی احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق مورد نیاز شهرستان مذکور را آغاز کند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار