کد خبر: ۱۱۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
درحالی دهمین جلسه صحن شوری شهر همدانا با موضوع پاسخ شهردار به ۲۱ سوال ۳ عضو شورا برگزار شد که پاسخ‌های شهردار همدان رضایت و حمایت برخی اعضا را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، دهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان شامگاه سه‌شنبه با موضوع پاسخ شهردار همدان به 21 سؤال طرح شده توسط 3 تن از اعضای شورای اسلامی شهر  همدان( نرگس نورالله‌زاده، اکبر کاووسی و مسعود عسگریان) با حضور 10 عضو شورا (مریم روانبخش در این جلسه غایب بود) معاونین شهردار و مدیران شهرداری مناطق و رئیس حراست شهرداری همدان برگزار شد.

سوال از شهردار به معنی استیضاح وی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ابتدای جلسه اظهار داشت: از شهردار همدان تشکر می‌کنیم که ظرف فرصت 10 روزه تعیین شده برای پاسخگویی در صحن شورا حاضر شدند.

کامران گردان افزود: از شهردار همدان و همکاران ایشان تشکر می‌کنم که با همه مشکلات اقتصادی و عدم ساخت و سازها حقوق پرسنل شهرداری را به موقع پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که در هفته شوراها از پروژه‌های مهم شهرداری بازدید کردیم گفت: کارهای خوبی اتفاق افتاده است و گفتن اشکالات به معنای نادیده گرفتن زحمات شهردار و همکارانشان نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان  این که یکی از تاکیدات شورای پنجم شفاف‌سازی بوده است تصریح کرد: طرح سوال از شهردار اقدام جدید یا تازه‌ای نیست و به معنای استیضاح شهردار نیز محسوب نمی‌شود.

 

گزارش عملکرد دو ساله شهرداری در صحن شورا

پس از سخنان کامران گردان، مقرر شد شهردار همدان گزارش کوتاهی از عملکرد دو ساله خود در صحن شورا ارائه دهد و سپس 21 سوال مطرح شده ( تا جایی که زمان اجازه دهد) توسط رضوان سلماسی منشی و عضو شورا قرائت شود و شهردار پاسخ لازم را ارائه دهد.

عباس صوفی با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات مهم شهرداری در 2 سال گذشته اظهار داشت: 2 سال گذشته سال‌های سختی بود و ما به عنوان مدیریت شهری درگیر مشکلات افتصادی کشور، تحریم‌ها، سیل و کرونا بودیم.

وی افزود: اما این اتفاقات باعث نشد در کار و تلاش خود کوتاهی کنیم و شب و روز خود را گذاشتیم برای رضایتمندی مردم. هرچند لیاقت شهروندان همدانی بیشتر از این اقدامات است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در 2 سال گذشته بر سر راه شهرداری همدان عنوان کرد: بودجه دولتی استان سال 97 و 98 به ترتیب 528 و 675 میلیارد تومان بوده است که به ترتیب 59 و 47.5 درصد محقق شده است، اما بودجه شهرداری در سال 97 و 98 به ترتیب 647 و 805 میلیارد تومان بوده که به ترتیب 72 و 78 درصد آن محقق شده است.

افزایش 200 درصدی مسکن و 400 درصدی آهن

شهردار همدان با اشاره به این که از سال 96 تاکنون قیمت مسکن در همدان 200 درصد رشد داشته و قیمت آهن‌آلات از فروردین 96 تا فروردین 99 نزدیک به 400 درصد افزایش یافته اظهار داشت: با این حال عوارض شهرداری در 3 سال گذشته به ترتیب 20، 15 و20 درصد افزایش یافته است.

صوفی تصریح کرد: قیمت مصالح ساختمانی نیز در 3 سال گذشته به ترتیب 60،70 و 50 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که عوارض هرمترمربع آپارتمان در سال گذشته 85 هزار تومان بوده و امسال به 107 هزار تومان رسیده عنوان کرد: در سال 98 میانگین قیمت یک متر مربع آپارتمان در همدان 5 میلیون و امسال به بیش از 10 میلیون رسیده، اما عوارض ما رشد بسیار اندکی داشته است.

شهردار همدان با بیان این که با همه این مشکلات در سال گذشته 65 میلیارد تومان از دیون شهرداری را تسویه کردیم عنوان کرد: در 2 سال گذشته اقداماتی انجام دادیم که اگر نگوییم بی‌سابقه به جرات می‌گوییم کم سابقه بوده است.

وی با اشاره به بازگشایی معابر طالقانی، سعیدیه بالا و پایین، بلوار شهید فهمیده، بلوار قدر و اسلام شهر افزود: در واقع با بازگشایی این معابر 10 هزار متر مربع مسیر بازگشایی شده است.

شهردار همدان با اشاره به اقدامات مهم شهرداری در ورودی‌های شهر از سمت جاده تهران و ملایر اظهار داشت: شاید کمتر مدیری در این شرایط به دنبال پروژه‌های زیرزمینی باشد و اکثر مدیران سعی می‌کنند پروژه‌هایی را در دست بگیرند که توی چشم باشد، اما ما با اجرای پروژه انتقال آب‌های زیرزمینی کاری کردیم که معابر ما دیگر مشکل آب گرفتگی ندارند.

ایجاد 14 پارک و 17 زمین بازی

صوفی با بیان این که جدول‌سازی‌ها را استاندارد کردیم و توسعه متوازن شهر در اولویت شهرداری بود گفت: در این مدت 14 پارک به پارک‌های همدان اضافه شد و 2 پارک بزرگ 100 و 230 هکتاری نیز کلید خورده است.

وی با اشاره به توسعه زمین‌های ورزشی در سطح شهر گفت: 17 زمین بازی( چمن مصنوعی) در 2 سال گذشته ایجاد کردیم.

شهردار همدان از خرید ماشین آلات مدرن به عنوان دیگر اقدام مهم شهرداری در 2 سال گذشته یاد کرد و تاکید کرد: این اقداماتدر حالی رخ داده که شهرداری‌های کلانشهرها فقط به فکر این بودند که چطور حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.

صوفی با اشاره به اقدامات فن‌آورانه در شهرداری از جمله ایجاد سامانه شفافیت و سامانه 137 عنوان کرد: اقدامات شهرداری همدان در بحث سیل سال گذشته خیلی بازگو نشد، اما ایثارگری پرسنل شهرداری همدان باعث شد در سیل فروردین ماه سال گذشته شهروندان آسیب نبینند. 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در  راستای مقابله با کرونا نیز گفت: ایجاد ستاد مردمی کرونا با مدیریت امام جمعه همدان اتفاق بسیار خوبی بود که باعث شد پایتخت نشینان به خاطر این اقدام از همدان تشکر کنند. 

شهردار همدان با اشاره به اینکه 99 درصد اسناد املاک شهرداری همدان اسکن شده است عنوان کرد: پرونده‌ها در نوسازی و شهرسازی درحال الکترونیکی شدن است. 

بدهی تمام بانک‌ها تسویه شده است

وی تاکید کرد: تمام حقوق کارمندان شهرداری همدان به روز پرداخت شده و به آنها بن رفاهی دادیم. 

شهردار همدان با اشاره به اینکه از جمعیت 600 هزار نفری همدان اگر روزی 1 درصد به شهرداری مراجعه کنند شش هزار نفر مراجعه کننده داریم که ممکن است چند نفری هم ناراضی باشند تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنم از مدیران جوان در بدنه شهرداری استفاده شده که همه با شرافت و تلاش در حال خدمت به مردم هستند. 

صوفی تصریح کرد: برای نخستین بار 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفتیم که 25 میلیارد تومان آن را دولت می دهد. همچنین به دلیل بدهی نمی‌توانستیم با بانک ها کار کنیم اما امروز با همه بانک‌ها تسویه کرده‌ایم.

شرکت متخلف حق حضور در مناقصه آتی را ندارد

با پایان گزارش عملکرد شهردار همدان رضوان سلماسی به عنوان منشی شورا  سوالات مطرح شده توسط سه عضو شورا را قرائت کرد تا شهردار همدان یک به یک به سوالات پاسخ دهند. 

شهردار همدان در پاسخ به سوال اول مبنی بر این که با توجه به ثبت نام بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری علت نام نویسی افرادی که هیچ یک از آنها کارمند شهرداری همدان نبودند چیست، اظهار داشت: هر ساله بر اساس یک مناقصه بحث بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری به یک شرکت واگذار می شودکه امسال بر اساس مناقصه شرکت تجارت نو این امر را بر عهده داشت. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس کد پرسنلی حق بیمه از کارمندان کم می‌شود گفت: این شرکت، 10 نفر را اضافه بیمه کرده است ولی شهرداری پولی بابت آن نداده، با این حال به محض آنکه مطلع شدیم به شرکت تذکر داده شد. 

کاووسی یکی از اعضای سوال کننده از شهردار پرسید: چرا با این شرکت متخلف همکاری خود را ادامه می دهید؟ 

صوفی پاسخ داد: قرارداد این شرکت یک ساله است، اما مطمئناً در سال آینده شرکت تجارت نو به خاطر تخلف انجام داده شده حق شرکت در مناقصه را ندارد.

برای فروش زمین دادگستری از شورا مجوز داشتم

 اما سوال دوم در خصوص پلاک ثبتی واقع در خیابان پرستار به ملکیت شهرداری همدان بود که سابقاً جهت اسکان یکی از ادارات واگذار شده بود و 3 عضو شورا در رابطه با فروش ملک  وخرید ملک دیگر و واگذاری آن به آن اداره سوالاتی در 3 بند طرح کردند. 

شهردار همدان با اشاره به اینکه اداره مذکور دادگستری است و مربوط به شخص یا فرد خاصی نیست و اموال ادارات بیت المال است گفت: 20 سال پیش مرحوم بهنام‌جو شهردار وقت همدان زمینی را به دادگستری همدان اهدا کرد. 

صوفی افزود: بعد از بیست سال مدیرکل وقت دادگستری نامه به شهرداری زده مبنی بر اینکه این زمین به ما داده شده است اما سند نداریم و ما هم یک نامه به شورا زدیم. 

شهردار همدان با اشاره به اینکه برای فروش آن زمین و خرید زمین دیگری به جای آن از شورا مصوبه داشتیم اظهار داشت: در نامه شورا آمده است با تقاضای دادگستری مبنی بر تبدیل به احسنت نمودن ملک با طبق نظر شهردار همدان موافقت می گردد. 

کاووسی با طرح این ادعا که شهردار همدان در صحن شورا به ما اطلاعات غلطی داده است پاسخ صوفی را قانع کننده ندانست. 

در این لحظه به درخواست شهردار همدان فیلم سخنان صوفی در جلسه مد نظر کاووسی پخش شد و مشخص شد شهردار همدان اطلاعات غلطی نداده است.

بعد از 10 سال سهام شهرداری را بازگرداندم

اما سوال سوم در خصوص نامه مرتبط با اقدامات حقوقی جهت بازگشت سهام شهرداری همدان از شرکت تله کابین گنج نامه بود. اعضای سوال کننده علت عدم ارسال نظرات کارشناس خط دادگستری به شورا را جویا شده بودند. 

اگرچه به دلیل محرمانه بودن این موضوع صحبت‌ها سربسته‌ای بین شهردار همدان، رئیس شورای اسلامی شهر و مسئول حراست شهرداری رد و بدل شد، اما از قرار معلوم ادعا می‌شود دریک نامه‌ مربوط به سهام شهرداری در تله‌کابین امضای فردی از مدیران شهرداری جعل شده است، اما از آنجا که این اتفاق محرمانه بود به اسم خاصی اشاره نشد. 

با این حال مدیر حراست شهرداری همدان توضیحات شهردار همدان را در این رابطه تایید کرد که با واکنش کامران گردان مواجه شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به این که حرف‌ها را درست عنوان کنید گفت: نظر ابتدایی کارشناس خط دادگستری برای شورا ارسال نشده است و نامه دوم که به نفع شهرداری بوده ارسال شده است. اما مسئول حراست شهرداری بر ارسال هر دو نامه اصرار داشت.

در این میان شهردار همدان اظهار داشت: وظیفه حفاظت اسناد بر عهده مجموعه حراست است.

وی افزود: مدیر حراست کارمند و زیرمجموعه من نیست که بخواهد از من حمایت کند. وی توسط اداره اطلاعات منصوب می‌شود.

صوفی تاکید کرد: در این میان مهم این بود که سهام شهرداری بازگردانده شود که ما هم موفق شدیم بعد از 10 سال سهام شهرداری را برگردانیم.

پارکینگ آقاجانی بیگ را با 10 درصد پیشرفت تحویل گرفتم

سوال پنجم 3 عضو شورا از  شهردار همدان در رابطه با چرایی آغاز پروژه غیر همسطح غدیر بود. این 3 عضو شورا با توجه به مشکلات مالی شهرداری و ناتمام ماندن چندین پروژه مهم از جمله تقاطع غیر همسطح سردار همدانی علت آغاز به کار این پروژه را جویا شدند و معتقدند تکمیل پروژه‌های اولویت‌‌دار شهر از جمله پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ مورد توجه شهردار نیست و عدم خرید دیتاسنتر که با افزایش قیمت مواجه شده به دلیل رعایت نکردن اولویت بندی‌ها از سوی شهرداری است. 

عباس صوفی در پاسخ به این سوال گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی از سال 94 شروع شده بود و باید 3 ماهه به بهره‌برداری می‌رسید، اما زمانی که آن را تحویل گرفتم تنها ده درصد پیشرفت داشت و در حال حاضر علی‌رغم مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت آهن آلات و مصالح  75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

آغاز کار پروژه پل غدیر با مجوز شورا بوده است

وی عنوان کرد: کار پل غدیر نیز باید از چند سال قبل شروع می‌شد و اگر این اتفاق می‌افتاد نیاز به ساخت پل شهید همدانی نبود.

صوفی تصریح کرد: دوستان می‌گویند تکمیل این پل به مردم خسارت زده است، در حالی که ساخت آن تردد خودروها را روانسازی می‌کند. این خدمت به مردم است نه خسارت.

شهردار همدان تاکید کرد: آغاز این پروژه با مصوبه شورا بوده و اگر اولویت نداشته چرا در سال 98 برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شده است؟
وی با اشاره به این که افتخار می‌کنیم چنین پروژه بزرگی را آغاز کرده‌ایم گفت: اجرایی شدن این پروژه هیچ تاثیری بر روند سایر پروژه‌ها ندارد.

پل شهید همدانی را با 20 درصد پیشرفت، 13 میلیارد تومان بدهی و رها شده تحویل گرفتم

 نورالله‌زاده یکی از 3 عضو سوال کننده از شهردار در پاسخ به سخنان عباس صوفی گفت: ما در صحن شورا تاکید کردیم به دلیل مشکلات اقتصادی در سال 97 و 98 پروژه‌ها را اولویت‌بندی کنید، اما شما درخواست کردید دستتان را در بودجه باز بگذاریم.

وی افزود: خرید دیتاسنتر و تکمیل پل همدانی اولویت بود، اما رعایت نکردید.

صوفی در جواب نورالله زاده اظهار داشت: زمانی که پل شهید همدانی را تحویل گرفتم 3 سال از شروع پروژه گذشته بود و تنها 20 درصد پیشرفت داشت و 13 میلیارد بدهی برجا گذاشته بود.

وی افزود: پروژه کاملا خوابیده بود و اهل فن می‌دانند فعال کردن پروژه تعطیل شده، سخت‌تر از استارت زدن یک پروژه جدید است.

صوفی تاکید کرد: علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی صورت وضعیت پروژه‌های شهرداری به روز است و تمام دیون شهرداری پرداخت شده.
شهردار همدان تصریح کرد: با نظر شما ردیف پل غدیر در بودجه دیده شده بود، این پل خدمت به مردم است و باید ساخته می‌شد.

تکمیل پروژه غدیر کار درستی از سوی شهردار بود

پس از سخنان شهردار رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا با حمایت از صحبت‌های عباس صوفی اظهار داشت: پل غدیر پیش‌تر ناقص اجرا شده بود و باید یک پروژه ناقص را کامل کرد.

علی رحیمی‌فر افزود: اگر این پروژه امروز کامل نشود فردا با هزینه چندبرابری باید تکمیل شود.

وی تصریح کرد: آقای گردان می‌داند در آن منطقه به دلیل تصادفات چقدر تلفات دادیم. چقدر مشکل داشتیم و حتی به خاطر دارم در این ارتباط در شورا رای‌گیری کردیم. آنجا گره ترافیکی شهر بود و تکمیل این پروژه از سوی شهرداری کار درستی است.

نمی‌توانیم نسبت به مصوبه دولت بی‌تفاوت باشیم

سوال ششم مربوط به الحاق 3 روستای حسن‌آباد، علی‌آباد و قاسم آباد به شهر همدان و جلوگیری نکردن شهرداری همدان از ساخت و سازهای غیرقانونی در این 3 روستای الحاق شده به شهر بود.

شهردار همدان در پاسخ به این سوال اظهار داشت: این 3 روستا با مصوبه هیئت دولت و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به همدان الحاق شده است و ما نمی‌توانیم نسبت به این مصوبه چشم‌پوشی کنیم و قانون‌گریز باشیم.

صوفی افزود: این که عنوان می‌شود نسبت به ساخت و سازها در این مناطق بی‌توجه بودیم درست نیست‌؛ چرا که در چند ماه اخیر تخریب چندین بنای غیرمجاز در این مناطق داشتیم.

وی عنوان کرد: اگر شورا مستنداتی مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق دارد ارائه دهد.

نرگس نورالله زاده در پاسخ به توضیحات شهردار گفت: در بلوار یادگار امام ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می‌شود.

وی افزود: در ملاقات عمومی با یکی از اعضای شورا یکی از ساکنین آن منطقه مدعی شده است شهرداری 250 میلیون تومان می‌گیرد و مجوز می‌دهد.

واکنش تند علی فتحی به اتهام نرگس نورالله زاده به شهرداری 

علی فتحی عضو شورا نسبت به این صحبت نرگس نورالله زاده واکنش تندی نشان داد و گفت: اتهام زدن به پرسنل خدوم شهرداری آن هم با حرف یک فرد و در هاله‌ای از ابهام در جلسه‌ای که به صورت زنده پخش می‌شود درست نیست.

وی افزود: من خودم 13 سال کارمند شهرداری بودم و سالم زندگی کردم و سایر همکاران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اینگونه بدون سند و مدرک اتهام زدن کار درستی نیست.

مولوی دیگر عضو شورا نیز با تشکر از اقدامات شهرداری همدان تاکید کرد: در کل شهرداری در دو پروژه ضعیف بوده، اما سایر اقدامات رضایت‌بخش و قانع کننده است.

اگر از اقوام من جذب شهرداری شدند معرفی کنید و جایزه بگیرید

سوال هفتم 3 عضو سوال کننده در رابطه با بکارگیری تعدادی نیروی انسانی از سوی شهرداری همدان خارج از ضوابط اداری بود.

شهردار همدان در رابطه با این سوال گفت: شهرداری به 2 صورت نیرو جذب می‌کند؛ یکی از طریق استانداری است و نظارت بر جذب نیروها برعهده استانداری است و من اجازه ندارم نیروی شرکتی اضافه کنم.

صوفی افزود: روش دوم جذب نیروهای حجمی شامل نیروهای خدماتی، فضای سبز و نیروهای کارگری است که این نیروها بر اساس پیش بینی بودجه جذب می‌شوند.

وی تاکید کرد: در زمان مدیریت بنده دوست، آشنا و فامیلی از من در شهرداری جذب نشده و اگر معرفی کردید جایزه بگیرید.

صوفی تاکید کرد: از برج 10 سال 96 شهردار همدان بودم، اما یک مجوز برای جذب نیرو نگرفتم و آخرین مجوز خالی شده مربوط به فرزند سردار شهید علی‌رضا شمسی‌پور است.

چرا برخی کارمندان شهرداری نام فامیل مشترک دارند؟ 

کاووسی در رابطه با سخنان شهردار گفت: با این موضوع که شما کسی را نیاوردید موافقم، اما شما شهردار همدان هستید و مسئولیت تمام موضوعات و اتفاقات با شما است.

این عضو شورا با بیان این که مشاهده شده برخی از کارمندان شهرداری نام خانوادگی مشابه دارند و با هم خویشاوند هستند تاکید کرد: حتی اگر یک آبدارچی استخدام می‌شود باید احراز صلاحیت شود.

 دلخوری عسگریان از حمایت برخی اعضا از شهردار

این جمله کاووسی با حمایت نرگس نورالله زاده مواجه شد اما مولوی در این رابطه صحبتی مطرح کرد که خنده حضار را در پی داشت. عسگریان یکی از 3 عضو سوال کننده در این لحظه به سخنان مولوی واکنش نشان داد و با گلایه از صحبت‌های گاه‌ بی‌گاه برخی از اعضا در حمایت از شهردار همدان گفت: اجازه بدهید خود شهردار پاسخ بدهند.

اما مولوی صحبت‌های عسگریان را بی‌پاسخ نگذاشت و سخنان این دو عضو شورا به درگیری لفظی انجامید. در این میان علی رحیمی‌فر با حمایت از مولوی گفت: این جلسه پخش زنده می‌شود و مردم شاهدند.

وی افزود: در رابطه باسوالات فنی و عمرانی که مطرح می‌شود من که رئیس کمیسیون فنی عمرانی هستم باید پاسخ بدهم وگرنه مردم می‌گویند پس در شورا چه کاره بودید؟

ایراد نایب رئیس شورا به طراحی سوالات 

سوال هشتم اما مربوط به عدم پیشگیری شهرداری همدان از ساخت و سازهای غیرمجاز در یکی از هتل‌های همدان بود. شهردار همدان در پاسخ به این سوال با اشاره به این که منظور دوستان هتل باباطاهر است گفت: این هتل از سال 89 به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی داشته و اقای کاووسی و خانم نورالله زاده عضو کمیسیون ماده 100 بودند و این موضوع به کمیسیون مربوط می‌شود و باید پیگیری می‌کردید.

کاووسی در پاسخ گفت: ما کارشناس را برای اندازه‌گیری به هتل فرستادیم اما اجازه متر کردن ندادند.

اما توضیحات کاووسی اینبار با واکنش نایب رئیس شورا مواجه شد. حمید بادامی نجات با بیان این که جلسه از ساعت 17 شروع شده و الان ساعت 20:30 دقیقه است و تنها 8 سوال از 21 سوال مطرح شده خطاب به کاووسی گفت: بیش از یک ساعت از وقت جلسه را شما حرف زدید. ای کاش سوالات را طوری طوری طرح می‌کردید که لازم به این همه توضیح نباشد.

دغدغه یا فعالیت زود هنگام تبلیغاتی

عاقبت در ساعت 20:30 با نظر اعضای شورا جلسه پاسخگویی شهردار به سوالات 3 عضو شورا  تنها با طرح 8 سوال از 21 سوال به پایان رسید و پاسخ شهردار به 13 سوال باقیمانده به  زمانی دیگر موکول شد.

اما آنچه مشخص بود، پاسخ‌های شهردار برای سایر اعضا قانع کننده بود و صوفی برای هر سوال چندین صفحه سند ارائه می‌کرد. ضمن آنکه حمایت برخی از اعضا از صوفی از جمله رحیمی‌فر، مولوی، بادامی نجات و فتحی دلخوری 3 عضو سوال کننده را در پی داشت.

اگر چه وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهردار است و اعضا حق سوال دارند، اما طرح برخی سوالات باعث شد اینگونه به ذهن تعدادی از خبرنگاران حاضر در جلسه متبادر شود که طرح سوال از سوی 3 عضو شورا با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات شورا بیشتر یک مانور تبلیغاتی باشد. حال باید منتظر ماند و دید شهردار همدان برای 18 سوال باقیمانده نیز پاسخ‌های قانع کننده دارد؟

انتهای پیام/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار