کد خبر: ۱۱۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
با حضور مسئولان؛
انزلی- مراسم یادبودی در ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های شهدای ناو موشک انداز «کنارک» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه انزلی صبح پنجشنبه در مراسم یادبود شهدای ناو «کنارک» ناوگان شمال با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تأکید کردند که ایران باید قوی شود، اظهار کرد: رسیدن به این درجه از اقتدار، قوت و قوی شدن شهادت‌ها و خسارت‌ها و آسیب‌هایی به دنبال دارد.

حجت الاسلام سید جواد شمس الدین با بیان اینکه خداوند شهادت را نصیب بندگان برگزیده خود می‌کند، افزود: بر اساس معارف دینی انسان مؤمن در مسیر بازگشت در راه خدا و مبدا آفرینش گاهی به فیض شهادت نائل می‌شود.

امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه شهدای ناو کنارک به آرزوی خود رسیده و دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند، گفت: اکنون وظیفه ماست که در این مسیر عزم خود را تقویت کرده و در راستای اعتلای نظام اسلامی و بر افراشتن پرچم اسلام در جهان تلاش کنیم.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: اگرچه این داغ هم برای نیروهای مسلح و هم برای خانواده‌های عزیز این شهدا بسیار سنگین است اما آنچه که آن را تسکین می‌دهد وقوع شهادت در ایام ماه مبارک رمضان و در راه بر افراشتن پرچم نظام اسلامی در دنیا است.

وی گفت: نیروی‌های مسلح ایران اسلامی و بخش عظیمی از مردم همواره در مسیر خدا و در راه شهادت در راه خدا و برای افراشته شدن پرچم اسلام و نابودی کفر و ظلم گام بر می‌دارند.

همرزمان شهدای کنارک باید راه این شهدا را ادامه دهند

در ادامه این مراسم مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نیروی دریایی اظهار کرد: شهدای ناو کنارک جان خود را بر کف گرفته و رفتند تا ما راه آنها را ادامه داده و ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام جعفر صمدی با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از رشادت‌های شهدای ناو کنارک برگزار شده است، افزود: شهادت این سفید جامگان بخاطر ایمان به خدا و عشق به وطن در عرصه سربازی ولایت و حفاظت از مرزهای آبی کشور بوده است.

وی تاکید کرد: شهادت و غم از دست دادن این عزیزان تمام خانواده نیروی دریایی و از همه مهم‌تر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی را اندوهگین و داغدار کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه تجلیل از مقام شهادت تجلیل از ایثار و از دل‌های نورانی است، اظهار کرد: سایر همرزمان باید بدانند این جانفشانی ها درس بزرگی برای همه ماست و همه ما آرزوی شهادت داریم.

وی افزود: سفید جامگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش راه شهدا را با قدرت و اراده قوی‌تر ادامه داده و در همه عرصه‌ها برای سر افرازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تلاش کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار