کد خبر: ۱۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق تأکید کرد که اگر نخست وزیر این کشور تا پیش از آغاز مذاکرات با طرف آمریکایی نتواند پرونده خروج نیروهای آمریکایی را قطعی کند، قطعا با فشارهای سیاسی زیادی روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الوائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق تأکید کرد که خروج نظامیان تروریست آمریکا از این کشور لازم و ضروری است.

الوائلی به پایگاه خبری المعلومه گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق هیچ گزینه‌ای جز اخراج نظامیان آمریکا از این کشور، پیش روی خود ندارد؛ زیرا این مسئله، مصوبه پارلمان است.

وی بر این باور است که اگر الکاظمی تا پیش از آغاز مذاکرات با طرف آمریکایی که قرار است ماه ژوئن برگزار شود نتواند پرونده خروج نیروهای آمریکایی را قطعی کند، قطعا با فشارهای سیاسی زیادی روبه‌رو خواهد شد.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد، بیشتر فراکسیون‌های سیاسی به ویژه فراکسیونهای شیعه، در رسیدن الکاظمی به قدرت، بر گردن وی حق دارند و این فراکسیون‌ها، مخالف حضور آمریکا در عراق هستند.

الوائلی با بیان اینکه در این باره مسئولیتی دارد که باید در راستای اجرای مصوبه پارلمان آن را تا پیش از ژوئن، عملی کند، خاطر نشان کرد، اهمیت این اقدام این است که آمریکا، ژوئن را به عنوان زمان مذاکره با عراق انتخاب کرده تا آینده نیروهای خود را در این کشور تعیین کند.

وی گفت که طرف آمریکایی به الکاظمی و کابینه وی، پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی داده است تا بتواند نیروهای خود را در عراق باقی نگه دارد.

این تحلیلگر عراقی در پایان تأکید کرد، اگر الکاظمی با اراده فراکسیونهای سیاسی و مصوبه آنان که در پارلمان برای اخراج آمریکاییها تصویب کردند، مخالفت کند، قطعا شاهد بیشترین تنش از سوی این فراکسیونها خواهد بود.

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار