کد خبر: ۱۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
رئیس انجمن صنفی گاوداران استان تهران با بیان آنکه افزایشی در قیمت شیرخام نداشته ایم، گفت: در حال حاضر دامداران کماکان بین 250 تا 300 تومان روی هر کیلوگرم شیرخام ضرر و زیان می دهند.
به گزارش تجارت آنلاين، سیداحمد مقدسی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون شیرخام با نرخی کمتر از قیمت مصوب دولت که 1440 تومان توسط کارخانجات لبنی خریداری می شود.

وی اظهار داشت: به گونه ای که کارخانجات لبنی هر کیلوگرم شیرخام را بین 1150 تا 1250 تومان خریداری می کنند که این روند به نفع تولیدکنندگان شیرخام کشور نیست.

وی ادامه داد: حال اگر صنایع لبنی برای سومین بار در طول سال اقدام به گرانی فرآورده های تولیدی خودکرده اند، ربطی به دامداران ندارد.

وی درباره یارانه بهار شیرخام دامداران، گفت: طبق مصوبه دولت مبلغ 225 میلیارد تومان برای یارانه بهار شیرخام در نظر گرفته شد که به ازای هر کیلوگرم شیر خام 125 تومان پرداخت می شود در حالی که دولت به ازای هر کیلوگرم شیرخام باید 190 تومان به دامداران بپردازد که طبق برآوردها این مبلغ 75 میلیارد تومان کسری دارد.

وی افزود: یارانه بهار شیرخام در حال پرداخت به دامداران است.

وی درخصوص یارانه تابستان دامداران، افزود: متاسفانه مصوبه ای برای یارانه تابستان شیرخام نداشته ایم.

به گفته وی، قرار بود خرید تضمینی شیرخام توسط دولت در 10 استان کشور اجرایی شود اما به دلیل عدم همکاری کارخانجات لبنی این عملیات تنها در 6 استان کشور از جملع قزوین، تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی و فارس در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم اکنون دولت شیرخام دامداران را با قیمت مصوب 1440 تومان و کارخانجات لبنی شیرخام دامداران را با قیمتی کمتر از 1200 تومان نیز خریداری می کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کاهش مدت زمان نگهداری شیر خام، دامداران ناچارند شیر خام تولیدی را با کمترین قیمت پیشنهادی از سوی کارخانجات لبنی نیز به فروش برسانند که موجب ضرر و زیان تولید کنندگان شیرخام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار