کد خبر: ۱۱۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکای جنایت‌کار به عنوان مستکبر دوران ما تمام اقدامات فرعون را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین محمد ‌حاج‌‌ابوالقاسم دولابی ‌ظهر امروز در‌مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که‌ در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت جامعه در زمان تولد حضرت موسی(ع) و استکبار فرعون شباهت زیادی به وضعیت امروز جهان دارد.

وی افزود: سنت خدای متعال پیوسته بر حمایت از مستضعفان استوار است، این موضوع در دوران صدر اسلام و زمان پیامبر(ص) نیز مورد توجه بوده و ظهور حضرت حجت(عج) نمونه بارز این آیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه 97 سوره نساء بیان کرد: مستضعف بودن بهانه خوبی نیست، فرشتگان لحظه قبض روح از برخی آن‌ها سوال می‌کنند چرا خودتان اقدامی انجام ندادید، مستضعف کسی است که اجازه بروز و ظهور استعدادها به آن داده نشده و فرصت از او گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: این امام همام خطاب به مالک اشتر فرمودند خدا را در طبقه پایین اجتماع از فراموش نکن، همان‌هایی که چاره‌ای ندارند در میان آن‌ها کسانی هستند که روی سوال و درخواست ندارند آنچه خداوند در مورد آن‌ها برای حفظ حقوق خواسته است بپرداز و سهمی از بیت المال را برای آنها خرج کن، همان گونه که چشم‌های مردم به دنبال تحقیر آن‌هاست بدنبال آن‌ها بگرد.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: امیرالمومنین(ع) تاکید کردند برای انجام کارهای آن‌ها کسانی که خدا ترس هستند انتخاب کن و سپس با آن‌ها به شیوه‌ای عمل کن که عذرت برای خداوند قابل قبول باشد چراکه اینان از همه برای عدالت مستحق‌تر هستند.

وی با اشاره به آیه چهار سوره قصص، عنوان کرد: خدای متعال در این آیه سه ویژگی را برای فرعون بیان کرده که نخستین آن استکبار است یعنی به دنبال برتری‌جویی و افزایش حکم‌رانی خود بود، دوم آن که ایجاد تفرقه بین مردم داشت و نکته سوم اینکه فرزندان بنی اسرائیل را می‌کشت که آن‌ها تعداد کمتری داشته باشند.

آمریکای جنایت‌کار به عنوان مستکبر دوران ما تمام اقدامات فرعون را انجام می‌دهد

حاج ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه آمریکای جنایت‌کار به عنوان مستکبر دوران ما تمام اقدامات فرعون را انجام می‌دهد، افزود: اختلاف‌افکنی میان کشورها، تجزیه کردن کشورهای اسلامی، کشتن جوانان و کودکان در یمن و عراق و سوری ازجمله اقدامات فرعون زمان ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) تصریح کرد: نیکان و نیکوکاران از شیعیان ما به منزله موسی(ع) و شیعیانش هستند و دشمنان ما و پیروان آن‌ها به منزله فرعون و اطرافیان او هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مهم‌ترین مسئله دستگاه و نظام ما کوشش برای کمک به افراد نیازمند و محروم است، باید به دنبال این موضوع رفت و سایر کارها را در اولویت‌های بعدی قرار داد و  خود را برای مبارزه با فقر و زدودن غبار محرومیت آماده کنند و در این راستا تلاش کنند.

حمایت از مستضعفان از اصلی ترین وظایف جبهه مقاومت است

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه یکی از اصلی ترین وظایف جبهه مقاومت حمایت از مستضعفان بوده و انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا شکل گرفته است، ادامه داد: در آیه 75 سوره نساء نیز خطاب به جبهه مقاومت می‌خوانیم شما را چه شده است که در حمایت از مردان زنان و کودکان مستضعف اقدام نمی‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی در جریان کرونا نشان داد که پرچم‌دار این موضوع در جهان است، همایش همدلی و مواسات نشان داد که این حاکمیت و مردم به دنبال حمایت از مستضعفان است البته چهره واقعی غربی‌ها نیز نشان داده شد.

انتهای پیام/452/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار