کد خبر: ۱۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آزاد نامداری جمعه ۲۶ اردیبهشت اظهار داشت: برای ۹ نفر از متخلفان و سودجویان که در شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی اقدام به تخریب، قطع یا سوزاندن درختان جنگلی و عرصه‌های طبیعی کرده و در زندان ب‌سر می‌بردند مجازات سنگین از سوی مقام قضایی صادر شد.

وی افزود: متهم ردیف اول آقای ع - ا به اتهام تخریب و تصرف یک هزار و ۵۳۱ متر مربع از اراضی ملی و قطع هفت اصله درخت و ۲۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان خوزستان، شهرستان مسجد سلیمان بابت تصرف اراضی ملی و پرداخت ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی و هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف دوم آقای ا. و  به اتهام تخریب و تصرف ۸۲۶ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۳ اصله درخت و ۴۵ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین، شهر سومار و بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۷۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان جزای نقدی و ۶۲ میلیون تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف سوم آقای ص. و به اتهام تخریب و تصرف ۸۵۶ متر مربع از اراضی ملی و قطع هفت اصله درخت و ۲۱ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان کرمانشاه شهر ثلاث باباجانی، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۴۱ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان جزای نقدی و بیش از سه میلیون تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف چهارم آقای ا. د به اتهام تخریب و تصرف ۳۳۹ متر مربع از اراضی ملی و قطع هفت اصله درخت و ۱۵ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به شهر قزوین، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۴۰ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان جزای نقدی و ۹ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف پنجم آقای ع. د نیز به اتهام تخریب و تصرف ۴۷۶ متر مربع از اراضی ملی و قطع هشت اصله درخت و ۱۵ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان ایلام، شهر مهران، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۴۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان جزای نقدی و ۱۰ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف ۶  آقای ا. ق نیز به اتهام تخریب و تصرف ۱۸۴۵ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۱ اصله درخت و۲۳ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان آذربایجان غربی، شهر بوکان، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۶۲ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان جزای نقدی و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه های طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف هفتم آقای  م. ع. ی نیز به اتهام تخریب و تصرف ۴۹۹۷ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۵ اصله درخت و ۳۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان ایلام، شهر مهران، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۱۹ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف هشتم نیز به نام  آقای ح. ا  به اتهام تخریب و تصرف ۱۶۱۱ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۲ اصله درخت و ۲۳ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان ایلام، شهر مهران، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۶۸ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان جزای نقدی و ۱۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف نهم نیز به نام آقای ع. خ به اتهام تخریب و تصرف ۲۸۹۴ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۸۹ اصله درخت و ۲۱۳ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین، شهر سومار، بابت تصرف اراضی ملی نیز به  پرداخت پنج میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان جزای نقدی و یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

نامداری با بیان این‌که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۵ نفر متخلف و سودجو در شهرستان مریوان به جرم تخریب، تصرف و قطع و سوزاندن درختان جنگلی دستگیر شده اند، گفت: به غیر از این ۹ نفر سایر محکومین تعهد داده‌اند که با هزینه شخصی آثار تصرف را رفع، درختان انگور کاشته شده را معدوم و به جای آن درختان جنگلی کاشته و نگهداری کنند و عواقب هر گونه پیشامد احتمالی برای عرصه و درختان کاشته شده بر عهده محکوم علیه خواهد بود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار