کد خبر: ۱۱۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
دادستان مرکز استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان به ویژه در مناطق روستایی گفت: تقویت گردشگری داخل استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد‌رضا حدادزاده در سلسله نشست‌های ارتباط با نخبگان و اقشار اجتماعی که با حضور فعالین صنعت گردشگری استان برگزار شد با اشاره به جایگاه استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: دستگاه قضایی استان آماده حمایت قضایی از این حوزه است.

حداد‌زاده بر لزوم بهره‌گیری از رویدادهای فرهنگی استان جهت جذب گردشگر تاکید کرد و افزود: البته دغدغه جامعه مذهبی و دینی استان که نباید به بهانه گردشگری برخی از هنجارهای اخلاقی نادیده گرفته شود مساله مهمی است که باید با نظارت جدی و برگزاری جلسات هم اندیشی به اجماع در این حوزه رسید.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه مسافر غیر مجاز به عنوان یکی از آسیب‌های حوزه گردشگری استان گفت: در این حوزه تعداد زیادی از خانه‌های بدون مجوز پلمپ و برخورد جدی در این حوزه ادامه دارد.

دادستان مرکز استان یزد تصریح کرد: در صورت پلمپ خانه مسافر تا عدم تایید توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع فعالیت مجدد آن واحد مقدور نیست.

حداد‌زاده با اشاره به برخورد قاطع با تورهای بدون مجوز تصریح کرد: با تورهای غیر مجاز که دارای دفتر باشند قاطعانه برخورد می‌کنیم اما در ارتباط با تورهای فعال در حوزه فضای مجازی پس از یکبار تذکر توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خط آن‌ها مسدود می‌شود.

وی افزود: البته عدم استفاده مردم از تورهای غیر مجاز و همچنین خانه‌های مسافرغیرقانونی نیازمند اطلاع‌رسانی و کار فرهنگی است.

حدادزاده با اشاره به برخی از گزارشات در خصوص هنجارشکنی در کمپ‌های کویری گفت: فعالین در این حوزه باید مدیریت بیشتری جهت کاهش آسیب‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/781/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار