بی شک روابط عمومی در صنعت بیمه با ایفا كاركردهای اطلاع رسانی و اطلاع یابی، ایجاد و حفظ ارتباطات دو سویه و تفاهم متقابل بین سازمان ، شبکه فروش ، بیمه گزاران و مخاطبان به پویایی و رشد و توسعه سازمان در محیط و در راه رسیدن به اهداف و استراتژی های آن كمك می كند.
در عصر ارتباطات و اطلاعات و در موقعیتی كه جامعه متحول ما رو به سوی تكامل دارد و مدنیت را جست و جو می كند، روابط عمومی از اجزا و عناصر اصلی ارتباطات است و در ایجاد بسترهای مشاركت ذهنی و عینی نقش نهادی و بنیادی دارد، زیرا جنس و ماهیت مجموعه وظایف و فعالیت های آن بطور عمده 'ارتباطی، تعاملی و تبادلی' است و امر مشاركت نیز با مقوله اطلاع رسانی كه از مهمترین رویكردهای روابط عمومی است، آغاز می شود.
انتظار می رود مدیران روابط عمومی در صنعت بیمه برای اطلاع رسانی مطلوب و تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان ، آنان را طبق معیارها و شاخصه های مختلف دسته بندی و سپس پیام مورد نظر را ارسال كنند.
در پایان با گرامیداشت این روز و تقدیر و تشکر از عموم تلاشگران عرصۀ ارتباطات، از خداوند بلند مرتبه، برای تمامی عزیزان، توفیقات روزافزون در جهت اعتلای امر مقدس اطلاع رسانی، آرزو میکنم