کد خبر: ۱۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
با ورود فناوری ایرانی "آریاگیت" صرفه جویی در هزینه های ارزی بانکی امکان‌پذیر شد، به نحوی‌که استفاده از این فناوری در شعب بانکی، آنها را از اجبار به خرید تجهیزات متنوع شبکه آزاد می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مهر، این فناوری امکان برقراری ارتباط شبکه با فناوری‌های مختلف نظیر مخابرات ماهواره‌ای پر سرعت و امکان ارتباط با ابر مخابراتی را به کاربر ارائه می کند، همچنین طراحی ماجولار این دستگاه موجب می شود تا کاربران با توجه به نیاز و نوع کاربرد خود اقدام به انتخاب سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز خود کرده تا از این راه بتوانند هزینه های خود را به خوبی کنترل کنند.
 
چارچوب نرم افزاری که این دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهد، امکان وارد کردن و اجرای نرم افزارهای نوشته شده توسط کاربر را در داخل دستگاه می دهد و از این راه بستر ایده آلی را برای نوآوری باز در اختیار بهره برداران از این دستاورد قرار می دهد.
 
از آنجا که این دستگاه ویژگی های متنوعی نظیر امنیت بومی را به طور یکجا ارائه می کند، استفاده از آن در شعب بانکی و دیگر ادارات حساس، علاوه بر میلیون‌ها دلار صرفه جویی در هزینه های ارزی، موسسات را از اجبار به خرید تجهیزات متنوع شبکه آزاد می کند.
 
البته باید توجه داشت، بسیاری از تحولاتی که هم اکنون در قالب الکترونیکی شدن شبکه بانکی از آنها یاد می شود، بدون وجود ابزار ارتباطی همچون "آریاگیت" که قادر باشد به طور مستمر و با ضریب امنیتی بالا به انتقال حجم روز افزون داده‌های بانکی کمک کند، میسر نمی شد.
 
این نرم افزار در میان 537 طرح ارائه شده در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی، توانست رتبه سوم را به دست آورد، این در حالی است که پیش از این نیز شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه بومی سازی و به روز رسانی این فناوری با کسب گواهی در حوزه فناوری ارتباطات ماهواره‎ای از موسسه بین المللی SATLABS (وابسته به آژانس فضایی اروپا) توانست ایران را در زمره معدود کشورهای دارنده این فناوری قراردهد.

برچسب ها: ارز ، فناوری ، بانک
نام:
ایمیل:
* نظر: