کد خبر: ۱۱۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
شرکت بیمه حکمت صبا را باید از جوانترهای صنعت بیمه کشور دانست شرکتی که به رغم ورود دیرهنگام خود، حالا در اوج پختگی رفتار می کند و کارنامه ای درخور توجه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از الفباخبر، این شرکت در روز ۱۸ اسفند ۹۵ پروانه فعالیت خود در کلیه رشته‌های بیمه‌ای را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. سهامداران عمده حقیقی و حقوقی شرکت بیمه حکمت صبا عبارت‌اند از بانک حکمت ایرانیان، شرکت هواپیمایی کاسپین، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارکنان بانک حکمت ایرانیان.
آنچه در ادامه می آید، حاصل گفت وگوی من با مدیرعامل این شرکت فعال صنعت سبز کشور است:
غلامحسین چایچی نصرتی در خصوص چشم انداز بیمه حکمت صبا در حوزه بیمه گری در ارتش، تصریح کرد: شرکت بیمه حکمت صبا یک بیمه گر جنرال در صنعت بیمه است و هدف اول آن ایجاد ارزش در این صنعت و به نفع سهامداران است.
شرکت بیمه حکمت سود محور و یا در جستجوی سود است که از طریق آن هم ارزش دارائی سهامداران شرکت که «اقشار مختلف نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند» را افزایش دهد و هم برای این گروه شریف جامعه بازدهی دارائی فراهم نماید.
وی ادامه داد: از سوی دیگر شرکت بیمه حکمت می تواند خدمات بیمه ای ارزشمندی به جامعه سهامداران حوزه ارائه کند. از این نقطه نظر سهامداران می توانند شرکت بیمه حکمت را سوپرمارکتی مملو از محصولات بیمه ای مختلف بدانند که می توان از آن برای خود و خانواده و حتی بستگان خود محصولات بیمه ای را با شرایط انحصاری و استثنائی خریداری کنند. حضور شرکت بیمه حکمت در بازار بیمه از این طریق تقویت خواهد شد.
این مقام مسئول مشتریان شرکت بیمه حکمت را در دو گروه کلی طبقه بندی کرد و عنوان کرد: گروه اول بیمه گذارانی هستند که در بازار بیمه، بیمه گرخود را برای منافع مورد انتظار انتخاب می کنند.
شرکت بیمه حکمت باید به گونه ای فعالیت کند که در بازار بتواند با دیگر بیمه گران که رقبای آن هستند مشتریان یا بیمه گذاران را به سمت خود جذب نماید.
دکتر چایچی نصرتی افزود: بیمه گذارانی که مالکان شرکت هستند نیز در گروه دوم قرار می‌گیرند. شرکت بیمه حکمت برای این گروه یک نهاد ارائه خدمات با شرایط خاص و ارزنده است. در این بخش مزایای ارزشمندی برای جامعه سهامداری برنامه ریزی شده است؛ به طوری‌که بسیاری از خدمات بیمه ای که برای ارائه به سهامداران برنامه ریزی شده با قیمت پایین تر و شرایط مطلوب تر نسبت به شرایط سایر محصولات در بازار بیمه است.

افزایش ۶ برابری تولید، هدف اصلی برای سال جاری
وی در پاسخ به این پرسش که شرکت بیمه حکمت صبا در سال های اخیر چه دستاوردهایی داشته است؟ اظهار کرد: این شرکت طی سه سالی که فعالیت خود را آغاز نموده، به سرعت در حال رشد و پویائی بوده‌است. بطور طبیعی نمی توان از شرکت های بیمه در سال های ابتدائی تاسیس انتظار سود داشت. در این سال ها شرکت ها عمدتا به طراحی ساختار، نفوذ در بازار مصرفی خود به مشتریان بالقوه و تحکیم فرایند های عملیاتی خود می پردازند.
مدیرعامل بیمه حکمت صبا به برنامه‌های سال جاری این شرکت اشاره و تاکید کرد: در حالی که شرکت بیمه حکمت در سال ۱۳۹۶ تولیدی محدود به ۵۰ میلیارد تومان داشته، برای سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی شده است که تولید خود را به رقمی بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان «بیش از ۶ برابر پس از ۳ سال» برساند.
دکتر چایچی نصرتی ادامه داد: افزایش تولید همزمان با تکمیل ساختار های سیاستگذاری و عملیاتی شرکت، آینده ای روشن را برای مدیران و سهامداران شرکت رقم خواهد زد. برنامه مالی و عملیاتی شرکت که بطور جامع برای همه ابعاد و فعالیت های شرکت تدوین شده است، شاهد این ادعاست.
وی در پایان درمورد نحوه حضور شرکت در مناطق مختلف جغرافیایی کشور خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه پس از تاسیس، در جهت حضور در مناطق مختلف کشور اقدام به تاسیس شعبه های مختلف در مراکز استان ها، شهرهای بزرگ و نقاط جغرافیائی دارای قابلیت تولید و عرضه و تقاضای محصولات بیمه ای می کنند.
شرکت بیمه حکمت صبا طی سال های ابتدائی تاسیس با شناسائی قابلیت های منطقه ای، فعالیت های بیمه گری نموده و شعب و شبکه فروش خود را توسعه داده است درحال حاضر در مراکز استان ها، شهرستان های بندری و مبادی واردات کشور و نقاطی که جامعه سهامداران در آن حضور دارند، فعالیت های حضور شبکه فروش را گسترش داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: