کد خبر: ۱۱۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود از تشکیل رسمی کابینه رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود از کسب رای اعتماد کابینه رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی و اعلام کرد که همکاری‌ها بین آمریکا و این رژیم به شکل قدرتمندتری ادامه پیدا خواهد کرد.

مایک پمپئو در پیام خود نوشت: «ما به گرمی از اعلام تشکیل دولت جدید اسرائیل استقبال می‌کنیم. از داشتن چنین شرکای قدرتمند و با تجربه‌ای در اورشلیم (قدس اشغالی) بسیار خرسندیم. ما به همکاری خود ادامه می‌دهیم تا امنیت و رفاه مردم خود را ارتقا بخشیم».

رژیم صهیونیستی پس از گذشت ماه‌ها از یک بحران سیاسی، سرانجام توانست شاهد تشکیل یک کابینه ائتلافی بین نتانیاهو و بنی‌گانتز باشد. کابینه رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه توانست ۷۳ رای مثبت از کنست کسب کند.

گانتز در حالی حاضر شد تا با بنیامین نتانیاهو ائتلاف کند که پیش از این بارها وی را دروغگو خطاب و تاکید کرده بود که هرگز حاضر نیست با چنین فردی دست به ائتلاف بزند. براساس این ائتلاف، پست نخست‌وزیری هر هجده ماه یک‌بار بین گانتز و نتانیاهو می‌چرخد.

طی اولین دوره هجده ماهه، نتانیاهو به نخست‌وزیری خود ادامه می‌دهد و گانتز به عنوان وزیر جنگ در کابینه حضور خواهد داشت. بسیاری از مخالفان نتانیاهو پیش‌بینی کرده‌اند که او پس از گذشت ۱۸ ماه وعده خود را عملی نکند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: