کد خبر: ۱۱۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از خردادماه امسال تا پایان سال‌جاری به مدت 43 هفته اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ذبیح‌الله مالکی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کردستان گفت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که در سطح کشور و به تبع آن در استان نیز برنامه‌هایی انجام می‌شود و این چهلمین سالگرد از خرداد تا پایان اسفند امسال به مدت 10 ماه و یا ۴۳ هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۱۰ شهرستان استان اجرا می‌شود، افزود: 17 کمیته برای پیشبرد برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و در طول سال هر برنامه‌ای که ادارات برگزار کنند با نماد دفاع مقدس آمیخته خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا شاید امکان برپایی اجتماعات مختلف نباشد اما در فضای مجازی و با کمک رسانه‌های استان تا حد امکان تلاش رزمندگان اسلام را در جنگ تحمیلی منعکس می‌کنیم.

ایران اسلامی به برکت ایثار شهدا و تلاش رزمندگان کشوری قوی و استوار است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی با وجود تلاش‌های شهدا و رزمندگان اسلام کشوری قوی و محکم است، بیان کرد: انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده و این جایگاه و اقتدار انقلاب اسلامی ایران را می‌رساند.

 

مالکی با تاکید بر گرامیداشت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اعلام کرد: این روز نیز از برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و به پاس ایثار و ازخودگذشتگی مردم کردستان در جنگ تحمیلی، مجسمه‌ای با نماد مقاومت ساخته شد که در کوه آبیدر نصب شده است و از آن پرده‌برداری می‌شود.

وی گفت: امروز کردستان در حال پیشرفت و آبادانی است و در ابتدای انقلاب اسلامی استان کردستان جاده و زیرساخت‌های چندانی نداشت اما امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و توسعه استان را شاهدیم.

آمادگی احداث باغ موزه فرهنگی در کردستان مهیاست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار بدنبال آن است که باغ موزه فرهنگی جدیدی را راه‌اندازی و احداث کند که زمین آن تعیین شده است و بعد از طراحی‌هایی که منطبق با فرهنگ استان خواهد بود، آمادگی آغاز احداث باغ موزه را داریم.

مالکی اضافه کرد: مشکلات زمین این باغ موزه رفع شده و کارهای اولیه آن انجام شده است که پس از طراحی ساخت آن نیز احداث خواهد شد.

سالانه 50 عنوان کتاب تدوین می‌شود

 

وی افزود: تهیه مستندات دفاع مقدس، رصد دانشنامه از اتفاقات دفاع مقدس، تدوین و چاپ سالانه ۵۰ عنوان کتاب از دیگر اقداماتی است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس در استان کردستان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: کتاب‌هایی که توسط این بنیاد تدوین و چاپ می‌شوند مرتبط با شهدا و دفاع مقدس است که پس از چاپ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سعی براین است یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در کامیاران بیجار و قروه نیز تکمیل شود، اضافه کرد: سال قبل یکصدهزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید داشته‌اند و سی هزار نفر از یادمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز بازدید کردند.

 

مالکی اعلام کرد: امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا امکان راه‌اندازی کاروان راهیان نور در کشور مهیا نبوده اما استقابل زائران از یادمان‌های شهدای استان در سال گذشته قابل توجه بوده است.

وی در پایان همچنین از نامگذاری برخی کوچه و معابر با نام شهدا تقدیر کرد و افزود: سعی براین است در محلات و کوچه‌هایی که در زمان جنگ کشته و شهید داده‌اند از نامگذاری کوچه‌ها با نام شهدا بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/2330/72

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار