کد خبر: ۱۱۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با توجه به وضع اقتصادی مردم و در شرایط تحریمی کشور، متناسب شدن وقف‌های جدید با نیازهای روز جامعه بسیار راه‌گشا خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به وضع اقتصادی مردم و در شرایط تحریمی کشور، متناسب شدن وقف‌های جدید با نیازهای روز جامعه بسیار راه‌گشا خواهد بود که این موضوع نیازمند توجه ویژه واقفان است.

وی افزود: بیشتر نیات واقفان در استان اردبیل مربوط به مساجد است که بی‌شک با در نطر گرفتن نیت‌های جدید در وقف، بستری مناسب برای توسعه استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: برای پیشبرد اهداف اوقاف، نیاز به وقف‌هایی همچون وقف قرآن، وقف برای ایتام، دانش‌آموزان بی‌بضاعت، زنان و کودکان بی‌سرپرست، وقف آموزش و مدرسه، وقف بهداشت و درمان، وقف برای سالمندان و بیماران خاص است که این امر خطیر، همراهی، همدلی و همکاری ائمه جمعه و جماعت، هیات امناء مساجد، خیرین، مسؤولان و مردم را می‌طلبد.

ستوده بیان کرد: روند انجام وقف و نیز رفع تصرف، خلع ید و شناسایی موقوفات قدیمی در سال‌های اخیر رشد داشته است که باید در طول سال این سنت حسنه تبلیغ و ترویج شود.

وی تصریح کرد: بهترین روش تبلیغ و ترویج برای توسعه فرهنگ وقف، اجرای امینانه نیات واقفان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: داشتن فرزند صالح، علم و دانش به جامانده از انسان و صدقه جاریه و ماندگار وقف، اعمالی هستند که ثوابشان پس از مرگ انسان همچنان ادامه خواهد داشت و واقفان در حقیقت صاحب باقیات الصالحات هستند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۲۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار