کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت آلوده کننده نیست، گفت: صنعت پاک کننده است این ما انسان ها هستیم که جهان را آلوده می کنیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، صبح امروز معاون اول رییس جمهور به همراه وزیر نیرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار البرز از گروه صنعتی مپنا بازدید کردند.

در این بازدید سالن و خط تولید پره توربین بادی ۲ و نیم مگاواتی، کارگاه پرس صنعتی، تجهیزات نوین پوشش دهی، لکومتیو دیزل الکترونیک ایران سفر، لکومتیو دیزل هیدرولیک و همچنین اولین ژنراتور ۲۵ مگاوات با تکیه بر دانش و توانمدنی داخلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه گروه صنعتی مپنا نمونه موفق در تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: با تلاش روز افزون می توانیم پیچیده ترین تکنولوژی ها را داشته باشیم و این مستلزم کار تحقیقاتی بزرگ است.

محمدرضا نعمت زاده تولید توربین های نسل جدید را برای پیشرفت کشور ضروری دانست و افزود: رشد صنایع توسعه کشور را ممکن می کند و برای فراهم کردن زمینه رشد صنایع باید به صنایع کوچک اهمیت ویژه ای بدهیم.

بنگاه ای اقتصادی برای برون رفت از مشکلات صنعت تلاش کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت حمایت همه جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت از گروه صنعتی مپنا را اعلام کرد و افزود: برای حمایت از صنایع به ویژه صنایع مپنا پروانه صادر می کنیم و از هر گونه حمایت چشم پوشی نخواهیم کرد.

نعمت زاده در پایان صنعت را پاک کننده محیط زیست خواند و خاطرنشان کرد: صنعت آلوده کننده نیست بلکه پاک کننده است، ما معتقدیم حفاظت از محیط زیست بخشی از صنعت است.

در ادامه مدیرعامل گروه مپنا به ارائه عملکر این شرکت پرداخت و گفت: بنگاه های اقتصادی باید برای برون رفت مشکلات صنعت تلاش کنند.

عباس علی آبادی شرط ورود مپنا به دنیای ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی و برقی را دو دلیل عنوان کرد و گفت: دلیل نخست صرفه اقتصادی است، و دلیل دیگر این است که گروه مپنا تجهیزاتی را می سازد که در صورتی که کشور در شرایط بحران قرار گرفت بتوانیم در داخل کشور نیاز خود را برآورده کنیم و محتاج دیگر کشورها نباشیم.

گروه صنعتی مپنا در حوزه حمل و نقل ریلی در کشور مشغول به فعالیت است

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا اذعان داشت: این گروه صنعتی تا کنون توانسته است ۱۳۵ توربین ۱۲۵ مگاواتی بسازد و ساخت توربین های جدید را در سال دیگر در دستور کار دارد.

این مسئول یادآور شد: گروه صنعتی مپنا در حال حاضر در بخش نفت و گاز چه در خشکی و چه در دریا مشغول فعالیت است و در سال گذشته ۱۰ حلقه چاه نفت در خوزشتان حفر کرده است که هر ۱۰ حلقه چاه به نفت رسیده و آنها را تحویل وزارت نفت داده ایم.

علی آبادی در پایان با اشاره به فعالیت های گروه مپنا در حوزه حمل و نقل ریلی گفت: کارخانه لکومتیو سازی گروه صنعتی مپنا مترو کرج، خط سه قطار شهری تهران، منوریل قم و مترو اصفهان را در دست دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار