کد خبر: ۱۱۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
سفارت چین در استرالیا با انتقاد از تداوم درخواست استرالیا برای تحقیق درباره منشأ شیوع ویروس کرونا در چین، ادعاهای کانبرا درباره قطعنامه مجمع جهانی بهداشت را مانند یک «جوک» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌های دیپلماتیک بین چین و استرالیا، در پی درخواست کانبرا برای تحقیق مستقل بین‌المللی درباره منشأ شیوع ویروس «کووید۱۹» در ووهان همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سفارت چین در کانبرا امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای شدیدالحن، از متوسل شدن استرالیا به قطعنامه هفتادوسومین مجمع جهانی بهداشت درباره ویروس کرونا، برای توجیه درخواست خود جهت تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ آن انتقاد کرد.

در بیانیه سفارت چین آمده است: «پیش‌نویس قطعنامه درباره کووید۱۹ که قرار است در مجمع جهانی بهداشت تصویب شود، با پیشنهاد استرالیا مبنی بر تحقیق بین‌المللی مستقل کاملا تفاوت دارد».

به نوشته رویترز، سفارت پکن همچنین افزود: «اینکه ادعا شود قطعنامه مجمع جهانی بهداشت، اثبات حق بودن درخواست استرالیا است، چیزی بیشتر از یک جوک نیست».

پیشتر «چنگ جینگ‌یه» سفیر چین در کانبرا، استرالیا را به‌خاطر شبهه‌افکنی در زمینه شفافیت پکن درخصوص گزارش نحوه شیوع ویروس کرونا، تلویحاً به اعمال تحریم، تهدید کرده بود.

این در حالی است که «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا در مخالفت با ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا، بازار مواد غذایی زنده در چین را منشأ آن دانسته است. (جزئیات بیشتر)

منابع استرالیایی اما می‌گویند که دولت این کشور از به حاشیه رانده شدن پیشنهادش برای تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا در چین به‌وسیله ادعای آمریکا درباره آزمایشگاهی بودن آن، مستاصل شده است.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار