کد خبر: ۱۱۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
لیزر تقریبا یک فناوری جدید است که علاوه بر صنعت برای درمان بیماری های مختلف نیز کاربرد دارد که در این مطلب به زمان استفاده از لیزر به عنوان یک روش درمانی اشاره می شود

لیزر تقریبا یک فناوری جدید است که علاوه بر صنعت برای درمان بیماری های مختلف نیز کاربرد دارد که در این مطلب به زمان استفاده از لیزر به عنوان یک روش درمانی اشاره می شود

لیزر تراپی و نیاز به آن

در موارد حاد، بیمار به مدت یک هفته (هر روز) و در موارد مزمن به مدت دو هفته (یک روز در میان) به کلینیک لیزرتراپی مراجعه می‌کند. هر جلسه لیزرتراپی حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌گیرد. لیزرتراپی، لیزر نرم یا لیزر سرد در نسج بدن حرارت ایجاد نمی‌کند؛ یعنی مداخله‌ای بدون درد، بدون تهاجم و بدون دارو است. در لیزرتراپی یا فتوتراپی از انرژی نور برای درمان استفاده می‌شود.

نور موجب رشد سلولی، بالا بردن متابولیسم، ترمیم زخم، اثر ضدالتهابی، کاهش تورم، اصلاح عملکرد عصبی، تولید اندورفین طبیعی بدن و اثر بی‌دردی می‌شود.لیزرتراپی در بسیاری از مشکلات عضلانی اسکلتی مانند سندرم تونل کارپ، فیبرومیالژی، دردهای دیابتی، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، مشکل مفصل گیجگاهی فکی و ترمیم زخم به‌کار می‌رود. در گرفتگی‌های عضلانی نیز لیزر موجب برطرف شدن اسپاسم می‌شود. نور لیزر با شدت پایین، التهاب را برطرف می‌کند و موجب ترمیم عصب می‌شود. نور لیزر، درد را کم می‌کند و موجب ترمیم زخم می‌شود.

لیزرتراپی، درمانی مکمل در پزشکی است که در آن از نور با شدت پایین استفاده می‌شود. این روش در درمان دردهای عضلانی اسکلتی و دردهای روان-تنی و دردهای عصبی به‌کار می‌رود. لیزرتراپی همچنین در بهبود بی‌حسی‌های عصبی بکار می‌رود. حدود ۲۰ سال است که بیماران برای درمان کمردرد مزمن و سندرم تونل کارپال، لیزرتراپی می‌شوند.

فواید لیزرتراپی در بدن شامل رشد سلول‌های سالم، بهبود جریان خون، ترمیم نسج و بالابردن سطح ایمنی بدن نیز می‌شود. به‌علاوه لیزرتراپی علائم آرتریت را بهبود می‌دهد و در بیماران آرتریت روماتوئید خشکی صبحگاهی را کاهش داده و انعطاف مفاصل را بهبود می‌دهد. در بررسی صورت‌گرفته در بیماران با آرتریت روماتوئید،۷۰درصد کاهش درد نسبت به گروهی که لیزرتراپی نشدند وجود داشته است. ناگفته نماند که انتخاب لیزر مناسب برای هر بیمار توسط لیزرتراپیست و استفاده از میزان کافی نور لیزر در هر جلسه درمانی موجب پاسخ‌دهی مناسب بیماران خواهد بود.

بیشتر بدانید : درمان بزرگی پروستات با لیزر و عوارض آن

بیشتر بدانید : مزایا و معایب لیزر درمانی پوست

بیشتر بدانید : لیزر برای این افراد ممنوع است!

بیشتر بدانید : ترمیم زخم ها با لیزر چه مزایا و معایبی دارد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir

برچسب ها: لیزر ، آرتریت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار