کد خبر: ۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هم اکنون طرح اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در مرحله پیش نویس قرار دارد، گفت: انچه که مورد توافق ما قرار دارد اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛ ارسلان فتحی پور در خصوص اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای استراتژیک و مورد نیاز مردم مورد اتفاق دولت و مجلس است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اما از طرفی اخذ مالیات بر ارزش افزوده از برخی کالاهای تجاری و واسطه ای که در پی افزایش سودهای کلان بوده و آثار تخریبی در گردش نقدینگی کشور دارند الزامی است.

وی تصریح کرد: البته ممکن است در حوزه کالاهای واسطه ای و سرمایه ای که بازوی تقویتی تولید هستند تغییراتی را ایجاد کنیم تا از این طریق بتوانیم کمکی را به بخش تولید کنیم.

فتحی پور با بیان اینکه جلوگیری از موازی کاری در حوزه ارزش افزوده در دستور کار قرار دارد، گفت: آزمایشی بوده اخذ مالیات بر ارزش افزوده اخیرا موجب بروز مشکلاتی همچون "موازی کاری" شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال عده ای اعتقاد به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش تولید و عده ای نیز معتقد به دریافت این نوع مالیات از مصرف کننده هستند که الیته مورد دوم، مورد توافق ما قرار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در سالهای اخیر از موازی کاری در این حوزه و پرداخت چندباره مالیات گله های زیادی شده است که لزوم ایجاد تغییرات در این قانون را نشان می دهد.

فتحی پور با بیان اینکه هم اکنون طرح اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در مرحله پیش نویس قرار دارد، گفت: این طرح از اوایل هفته آینده مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم تا پایان سال به تصویب رسد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: