کد خبر: ۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بخش تعاون در سطح کشور مشغول به کار هستند. همچنین در حال حاضر ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که در راستای تولید کالا و ارائه خدمات فعالیت می کنند.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، معاون وزیر کار با اعلام اشتغال یک میلیون و ۶۰۰ هزارنفر در بخش تعاون گفت: ۱۰۰ هزار بنگاه تعاونی نیز مشغول تولید و ارائه کالا و خدمات هستند.
 
حمید کلانتری گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بخش تعاون در سطح کشور مشغول به کار هستند. همچنین در حال حاضر ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که در راستای تولید کالا و ارائه خدمات فعالیت می کنند.
 
معاون وزیر کار اظهارداشت: بخش تعاون، یکی از بخش های موثر اقتصادی در دنیای امروز به شمار می رود به طوری که افزون بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی در دنیا فعالیت می کند که نزدیک به یک میلیارد نفر عضو دارند.
 
وی تصریح کرد: در دنیای امروز، تعاونی ها در بسیاری از رشته های اقتصادی و زیربنایی حضور فعال دارند ولی این حضور در بخش هایی نظیر کشاورزی، مصرف و توزیع کالا بیشتر است. کلانتری ادامه داد: رفع فقر، اشتغال ارزان و پایدار، آسیب پذیری کمتر در شرایط سختی نظیر تحریم، کارآمدی مناسب و توسعه عدالت به همراه تولید سرمایه اجتماعی از جمله کارکردهای بخش تعاون به شمار می روند.
 
این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به اینکه در اصل ۴۴ قانون اساسی، توجه ویژه ای به تعاونی ها صورت گرفته است گفت: باید این امر را با تلاش بیشتر تحقق ببخشیم و به سمت تعاونی سازی پیش برویم.
 
معاون وزیر کار افزود: یکی از مهم ترین عوامل بهبود وضعیت تعاونی ها و اثرگذاری بیشتر آنها در حوزه اقتصادی کشور، تحکیم تعامل های شبکه ای بین تعاونی هاست که می تواند ضمن سود بیشتر برای اعضای آنها، زمینه توسعه اقتصادی را نیز فراهم کند.
 
وی با اشاره به ۷ برنامه توسعه ای بخش تعاون در دولت یازدهم اضافه کرد: گسترش فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت تعاون، تحکیم تعاملات شبکه ای، توسعه همکاری های بین بخشی، توسعه بازار و برندهای تعاونی ها و توسعه نظارت بر تعاونی ها؛ این برنامه ها را شامل می شوند.

برچسب ها: تعاون ، اشتغال ، اقتصادی
نام:
ایمیل:
* نظر: