کد خبر: ۱۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
قمصری در گفت‌وگو با تجارت خبر رويترز را تکذیب كرد
رویترز دیروز در خبری اعلام کرد هند ماه آینده از ایران نفت نمی‌خرد، بااین‌حال مسئول فروش نفت ایران با تکذیب این خبر گفت: چنین چیزی مطرح نیست و شرکت‌های هندی برای خرید نفت از ما قراردادهای سالیانه دارند و این بر اساس قراردادهای خود، نفت را از ایران می‌خرند.
به گزارش تجارت آنلاين، خبرگزاری رویترز دیروز گزارش داد هند برای تبعیت از تحریم‌های ایران مجبور است در ماه آتی میلادی تقریباً واردات نفت از ایران را به صفر برساند. بر اساس این گزارش، هند سعی دارد متوسط واردات نفت خود از ایران را در سال مالی جاری منتهی به 31 مارس 2015 در سطح روزانه 210 تا 220 هزار بشکه(حدود 11 میلیون تن) نگه دارد تا به‌این‌ترتیب به مفاد توافق هسته‌ای موقت عمل کرده باشد. بر اساس این توافق خریداران نفت ایران باید واردات خود را در سطح پایان سال 2013 حفظ کنند.متوسط واردات نفت هند از ایران در ماه‌های آوریل تا فوریه حدود 240 هزار بشکه در روز(معادل 11 میلیون تن) بوده و به این دلیل ظرفیت کمی برای واردات نفت این کشور از ایران در ماه مارس باقی می‌ماند.بنا بر گزارش رویترز پالایشگاه‌های هندی در ماه‌های آوریل تا دسامبر 2014 (9 ماه نخست سال مالی جاری) واردات نفت از ایران را بیش از 40 درصد افزایش دادند. واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه با 63 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح یک سال و نیم گذشته رسید. آمار منابع تجاری و تردد نفت‌کش‌ها نشان می‌دهد، هند، بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران پس از چین، در ماه فوریه روزانه حدود 102 هزار و 200 بشکه نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد کرده که پایین‌ترین سطح از ژوئیه 2013 است.رویترز دیروز همچنین نوشت: قیمت جهانی نفت تحت تأثیر افزایش خوش‌بینی‌ها به موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین رکوردشکنی در بازار بورس آمریکا ۳ دلار کاهش یافت و به کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه رسید.قیمت نفت برنت پس از کاهش شدید پایان معاملات روز دوشنبه، دیروز به بالای 60 دلار در هر بشکه افزایش یافت. قیمت نفت برنت روز دوشنبه 3 دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش قیمت یک‌روزه در طی یک ماه اخیر بود.  بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 86 سنت افزایش به 60 دلار و 40 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 35 سنت افزایش یافت و به 49 دلار و 94 سنت رسید.

تکذیب خبر رویترز از سوی شرکت ملی نفت
سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل و عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار تجارت در این خصوص، با تکذیب خبر رویترز، اظهار داشت: چنین چیزی مطرح نیست و شرکت‌های هندی برای خرید نفت از ما قراردادهای سالیانه دارند و این بر اساس قراردادهای خود، نفت را از ایران می‌خرند.وی بابیان اینکه قرارداد با شرکت‌های هندی طوری نیست که بگویند ماه آینده نفت می‌خرند یا نمی‌خرند، گفت: قرارداد با هندی‌ها سالیانه است و مشکلی با شرکت‌های هندی نداریم.قمصری در پاسخ به این سؤال که قرارداد فروش نفت برای سال 2015 با شرکت‌های هندی بسته‌شده است پاسخ داد: بله، قراردادها آن‌ها تنظیم و امضاشده است.

برچسب ها: قمصری ، رویترز ، هند
نام:
ایمیل:
* نظر: