کد خبر: ۱۱۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
رئیس کل دادگستری استان قزوین:
قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طرح طلایه داران صلح و سازش با هدف کاهش مراجعه به محاکم قضائی در قزوین عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اداری استان روز پنجشنبه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله مجید تلخابی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، هدایت الله جمالی پور استاندار، معاونان استانداری، نمایندگان سابق و منتخبین جدید در مجلس یازدهم در استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه اظهار کرد: در این ایام کارهای خوبی چون کمک مومنانه و آزادی زندانیان صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در جشن‌های گلریزان توانستیم زندانیان جرایم غیر عمد مالی را آزاد کنیم که در این راستا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

قدرتی تصریح کرد: امروز تشکیل ۱۸ میلیون پرونده در محاکم کشور و ۳۰۰ هزار پرونده در استان بیانگر دوری از فرهنگ دینی و روحیه عفو و بخشش است.

وی بیان کرد: امروز شوراهای حل اختلاف با کمترین هزینه بیشترین دستاوردها را داشته است و باید تقویت شود و با آمدن جناب رئیسی در رأس دستگاه قضائی بارقه امید در دادخواهی از مظلومان و مبارزه با ظلم ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: بیشترین پرونده مربوط به زندانیان است اما پرونده شوراها هیچ زندانی ندارد.

وی گفت: با اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین گام مؤثری در کاهش مراجعان به دادگستری برداشته خواهد شد.

قدرتی یادآور شد: این طرح در کشور مطرح شد و مورد پذیرش دستگاه قضائی کشور قرار گرفت و قرار شد به صورت پایلوت به مدت چهار ماه آن را اجرا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: از ۱۵ خرداد این طرح اجرا می‌شود در گام اول اجازه داده شد تمام پرونده‌های حقوقی در دادگستری در قالب این طرح بررسی و رسیدگی شود.

وی گفت: با اجرای این طرح می‌خواهیم پروسه دادرسی را از مسیر صلح و سازش طی کنیم البته باید پیشگیری هم کنیم تا جرمی واقع نشود و اگر جرمی واقع شد تلاش کنیم به سازش منجر شود.

قدرتی بیان کرد: در استان ۳۶ شعبه حل اختلاف داریم که یک نهاد شبه قضائی ایجاد شده و نمایندگان کمک کردند تا به سازش کمک شود اما به نظر می‌رسد از ظرفیت شوراها خوب استفاده نکردیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: در استان ۱۳ هزار پرونده معوقه داشتیم که ۶۷۰۰ پرونده رسیدگی شد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح مردم قبل از آمدن به دستگاه قضائی می‌توانند موارد اختلاف خود را در واحدهای مصالحه که در ادارات و اصناف و شهرک‌های صنعتی و روستاها تشکیل خواهد شد مطرح کنند تا به محاکم نرود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: با اجرای این طرح زمینه تسریع در امور حقوقی و کیفری افراد مهیا خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار