کد خبر: ۱۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
دبیر ترویج هواشناسی کشاورزی گفت: در حال حاضر طرح تهک ( اعلام وضعیت هوای استان با پیامک به کشاورزان) در 38 مرکز ترویج هواشناسی کشور در حال اجراست.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا در گیلان، نخستین هم اندیشی ترویج هواشناسی کشاورزی در محل سازمان جهاد کشاورزی گیلان برگزار شد و در این جلسه راهکارهای بهتر اجرا شدن طرح کشوری تهک در گیلان بررسی شد.
 
اسکویی، دبیر ترویج هواشناسی کشاورزی کشور شناسایی کاربر، نیازسنجی در بخش کشاورزی و ظرفیت سازی را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در این طرح با تشکیل کارگروه های مختلف کشاورزی، آمار و اطلاعات و پیش بینی هوای استان ها بصورت روزانه در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.
 
وضعیت هوای استان با پیامک به کشاورزان اطلاع داده می شود
 
در ادامه این جلسه شعبان نژاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همکاری جهاد کشاورزی با متخصصین هواشناسی را یکی از عوامل مؤثر در رونق بخشیدن به کشاورزی استان دانست و گفت: اجرای کامل طرح تهک سبب می شود به راحتی هوای استان را از طریق پیامک به کشاورزان اطلاع دهیم و از بروز خسارت جلوگیری کنیم.
 
وی افزود: تلاش می کنیم با همکاری بیشتر و استفاده درست از اطلاعات هواشناسی چالش های پیش روی کشاورزی استان را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا باید ارتباط دو سویه ای بین کشاورز و ادارات مربوط برقرار کنیم.
 
مدیر کل هواشناسی گیلان هم با بیان اینکه مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی در گیلان از سال 67 راه اندازی شده است، گفت: در سال 91-92 مجموع خسارت وارد شده به بخش های مختلف کشاورزی 340 میلیارد ریال بوده که با اجرای این طرح در تلاشیم این آمار را در حوادث احتمالی آینده به حداقل برسانیم.
برچسب ها: پیامک ، کشاورزان ، آمار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار