کد خبر: ۱۱۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی خواجه‌ئیان بیان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و  پنجم خرداد ۷۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان شناسایی‌ شده است و افزایش موارد جدید ابتلا به این ویروس با افزایش نمونه‌گیرهای حاصل‌شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: اکنون راه درست همین است که نمونه‌گیری را بیشتر کنیم تا مورد مثبت پیش از اینکه فرد بدحال شود شناسایی شود و کارش به بیمارستان نکشد.

وی بیان کرد: نکته مهم این است اگر تلاشی انجام می‌شود و با بیشتر شدن نمونه‌گیری‌ها، موارد جدید بیشتری شناسایی می‌شوند، به‌این‌علت است که بتوانیم با نگهداری این افراد در قرنطینه خانگی کمک کنیم ویروس در جامعه منتشر نشود.

خواجه‌ئیان گفت: بر همین اساس، از بیماران مبتلابه کرونا و اطرافیانش می‌خواهیم با رعایت مواردی که به آن‌ها گفته می‌شود، به ما کمک کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر عنوان کرد: بیماران باید در خانه بمانند، مصرف مایعات را بیشتر کنند، دارو را مطابق دستور پزشک مصرف کنند از جمله ضد تب‌ها و مسکن‌ها، درون منزل از ماسک معتبر استفاده کنند تا ویروس به افراد دیگر خانواده منتقل نشود، اگر ممکن است اتاق بیمار جدا باشد و تهویه و نور کافی داشته باشد تا با این تمهیدات از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی افزود: موارد زیادی داریم که در یک خانواده چندین نفر از نزدیکان فرد مبتلابه ویروس مبتلا شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده رعایت نشدن موارد بهداشتی است.

خواجه‌ئیان تأکید کرد: در صورت رعایت این موارد است که نمونه‌گیری‌ها زیاد، می‌تواند مؤثر باشد و سودش عاید جامعه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار