کد خبر: ۱۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در ۵ دهه گذشته یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تخریب شده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، قباد افشار در مراسم آئین درختکاری و پاسداشت باغ و طبیعت در تهران با بیان اینکه قطعا تخریب طبیعت منجر به کمبود آب می شود، اظهار داشت: زمانی که جنگل‌ها و مراتع را تخریب می کنیم، این مسئله منجر به خشک شدن چاه‌ها و قنات‌ها می‌شود.
 
وی اضافه کرد: به محض اینکه سخن از توسعه می‌شود، قسمتی از اراضی کشاورزی، باغ و طبیعت را تخریب می‌کنیم تا یک کارخانه بسازیم، آیا واقعا باید همه کارخانجات آلوده کننده در کنار شهرها ساخته شود؟
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه طی سال‌های اخیر از تخریب جنگل ها و مراتع دست کشیده‌ایم و به اراضی کشاورزی فشار وارد کرده‌ایم، افزود: ما با این کار امنیت غذایی کشور را به مخاطره انداخته ایم، ضمن اینکه به گفته امام خمینی (ره) کشاورزی محور توسعه است.
 
افشار با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری در تولید محصولات کشاورزی داشته ایم، گفت: هنوز در نقطه پایدار قابل اتکا قرار نداریم و این مسئله که ۶۰ درصد کالری مورد نیاز افراد جامعه در داخل کشور تامین می شود، کافی نیست و ما باید به نقطه قابل اتکا دست پیدا کنیم که این مسئله نیز با تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی امکان پذیر نیست.
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در ۵ دهه گذشته یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تخریب شده است (سالانه ۲۰ هزار هکتار)، ضمن اینکه امروزه ۲.۵ میلیون هکتار (کمتر از دو درصد) از مساحت کشور باغ است و ما همچنان به دنبال این هستیم که این باغ‌ها را نیز به ویلا تبدیل کنیم که این نگاه باید تغییر پیدا کند.
 
افشار تاکید کرد: در صورتی که نگاه ما به این مسئله تغییر نکند، برخورد مسئولان و قوه قضاییه با متخلفان سودمند نخواهد بود.
 
در پایان این مراسم که در اطراف مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور و چندی دیگر از مسئولان اقدام به کاشت تعدادی اصله نهال زیتون و سرو کردند.
 
 
برچسب ها: کشاورزی ، اراضی ، هکتار
نام:
ایمیل:
* نظر: