کد خبر: ۱۱۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در جریان بازدید و بررسی میزان خسارت سیل اخیر در جرقویه علیا، کشاورزان درخواست تحقق حقابه شان از رود رحیمی را داشتند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در روستای حارث آباد جرقویه علیا اظهار داشت: در هفته گذشته بارندگی‌ها در شهرستان شهرضا منجر به جاری شدن سیلاب شد که خساراتی را در پی داشت.

وی افزود: با هدایت و مهار جریان سیلابی از شهر منظریه شهرضا به سمت جرقویه علیا که با اطلاع رسانی و هشدار به موقع به ساکنان مناطق همراه بود این موضوع مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت جریان سیلابی شهرستان شهرضا و جرقویه علیا تصریح کرد: به بیش از دو کیلومتر از قنوات و راه‌های اصلی و جاده‌های بین مزارع در روستای حارث آباد خساراتی وارد شد.

مهمترین اصل مدیریت بحران «پیشگیری» است

وی اشاره‌ای به تشکیل جلسه‌ای با اهالی دهستان رامشه در مسجد روستای حارث آباد و با تیمی متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل راهداری، بنیاد مسکن و رئیس انجمن آبخیزداری کشور داشت و افزود: مهمترین اصل در مدیریت بحران «پیشگیری» است که در سیلاب اخیر با اطلاع رسانی و هشدار به موقع بدون تلفات جانی این موضوع مدیریت شد.

شیشه فروش اقدامات بازسازی در مناطق متأثر از سیل اخیر را برشمرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان موظف شد تا قنات‌های آسیب دیده را بازسازی کند و اداره راه و شهرسازی با تأمین ماشین آلات شانه‌های خاکی را بازسازی خواهد کرد.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن هم ۳۰ واحد مسکونی آسیب دیده را بازسازی می‌کند و تیمی از مدیریت بحران جهت بررسی علت وقوع سیل اخیر مطالعاتی انجام خواهد داد.

اهمیت طرح‌های آبخیزداری در بارشهای همرفتی بهاره

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت طرح‌های آبخیزداری عنوان داشت: بارشهای همرفتی بهاره می‌تواند موجب جریان‌های سیلابی شود و در جریان‌های سیلابی اخیر بندهای آبخیزداری دهستان رامشه مانع از بروز خسارات جدی شد.

دادخواست کشاورزان رامشه ای در پرداخت حقابه از رود رحیمی

وی با اشاره به اینکه با حضور مدیریت بحران استانداری و تیم مربوطه برای بررسی میزان خسارت وارد شده از سیلاب اخیر و تسریع روند بازسازی در مناطق آسیب دیده گفت: در این دیدار، کشاورزان جرقویه علیا خواستار تأمین حقابه از سد ایزدخواست استان فارس شدند.

شیشه فروش با اعلام اینکه استان فارس با احداث سد بر روی رود رحیمی و عدم تحقق وعده‌های خود مبنی بر تأمین حقابه کشاورزان این منطقه تصریح کرد: امیدواریم وزارت نیرو جهت تأمین حقابه کشاورزان دهستان رامشه و روستای اسفنداران در منطقه جرقویه علیا مبادرت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار