کد خبر: ۱۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
مسئول کارگروه مزد شورای اسلامی کار که در نشست هم‌اندیشی شرکای اجتماعی در شورای عالی کار حضور دارد با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره حداقل مزد ۹۴ تاکید کرد هیچ عددی توافق نشده، اما نمایندگان کارگری بر لزوم جبران ۳۶۶ هزار تومانی دستمزد تاکید دارند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، نشست هم‌اندیشی سه نماینده حاضر از طرف مجامع کارگری، کارفرمایی و دولت دقایقی قبل در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد تا چانه‌زنی‌ها درباره حداقل مزد سال آینده به نتیجه برسد.
 
براساس این گزارش، علی خدایی مسئول کارگروه مزد شورای اسلامی کار در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به این که در این نشست روی حداقل مزد سال اینده بحث و تبادل نظر خواهد شد، گفت: برخی سایت‌ها تحلیل‌هایی از رقم حداقل مزد سال آینده ارایه کردند که صحیح نیست.
 
وی افزود: نمایندگان کارگری بر روی جبران عقب‌ماندگی 366 هزار و 900 تومانی دستمزد در سال 93 تاکید دارند، به طوری که قدرت خرید کارگران برای سال 94 بیش‌ از این کاهش نیابد.
 
خدایی همچنین از عدم احتمال حضور وزرا در نشست هم‌اندیشی خبر داد و گفت: در این نشست معاون روابط کار وزیر تعاون، نمایندگان کارفرمایی و کارگری حضور دارند.
 
خدایی با بیان اینکه نحوه تعیین حداقل دستمزد سال آینده در نشست‌های هم‌اندیشی مشخص خواهد شد گفت: نحوه جبران 366 هزار تومان عقب‌ماندگی سال 93 کارگران باید به شیوه مورد توافق اکثریت اعضا تعیین شود.
 
وی گفت: نمایندگان حاضر همچنان بر روی جبران 366 هزار و 900 تومان عقب‌ماندگی قدرت خرید کارگران در سال 93 تاکید دارند و باید دید اعضای شورای عالی کار چه تصمیمی می‌گیرند.

برچسب ها: سناریو ، مزد ، کارفرما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار