کد خبر: ۱۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
با بهره برداري از دومين واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی كهنوج به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، ‌ ظرفیت تولید برق ایران در روزهای پایانی سال جاری افزایش یافت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۲ هزار مگاوات رسیده که پیش بینی می شود این ظرفیت تولید برق تا تبستان سال ۱۳۹۴ تا سقف ۷۵ هزار مگاوات افزایش یابد.

بر این اساس در حالی پیش بینی مسئولان صنعت برق از افزایش پیک مصرف برق کشور به بیش از ۵۰ هزار مگاوات بریا تابستان سال آینده حکایت دارد که یک واحد جدید نیروگاهی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

سازمان توسعه برق ایران امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: دومين واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی كهنوج به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

با بهره برداري از دومين واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی كهنوج به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، بخش گاز اين نيروگاه خصوصي به ظرفيت كل ۳۲۴ مگاوات به طور كامل وارد مدار شبکه سراسری برق كشور شد.

این نیروگاه در قالب ۲ واحد گازی و یک واحد بخار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب طرح هاي BOO  (ساخت- بهره برداری- واگذاری) در کیلومتر۱۵  جاده كهنوج به جيرفت در استان كرمان ساخته شده که پس از وارد مدار شدن واحد بخار آن، ‌ ظرفیت تولید حدود ۴۸۴ مگاوات را خواهد داشت.

براساس برنامه ريزي‌هاي انجام گرفته بخش بخار آن اواخر سال آينده بهره برداري خواهد شد و راندمان نيروگاه پس از آن به حدود ۴۹ درصد خواهد رسيد.

ظرفيت پست نيروگاه کهنوج هم ۲۳۰ کیلو ولت بوده و دارای دو مخزن  ذخيره سازی سوخت مایع هر كدام به ظرفيت ۱۵ هزار مترمكعب در محل نيروگاه است. سوخت اصلي این واحدهای جدید نیروگاهی گاز طبیعی و سوخت دوم گازوئيل پيش بيني شده است.

ساخت نيروگاه سيكل تركيبي كهنوج در راستاي توسعه توليد برق در جنوب شرق كشور و با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه های نیروگاهی، براساس قرار داد خرید تضمینی برق فی مابین سرمایه گذار و  وزارت نیرو با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیون یورو انجام گرفته است.

تاكنون با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و جذب مشاركت سرمايه‌گذاران خصوصي تعداد ۱۷ نيروگاه به ظرفيت ۱۰۱۳۳ مگاوات به بهره برداري رسيده و چندين نيروگاه خصوصي جدید در استان‌های مختلف کشور مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی را پشت سر می گذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار