کد خبر: ۱۱۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران(توانیر) گفت: همه خدمات مورد نیاز مشترکان برق از مهرماه امسال غیرحضوری ارائه می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  «غلامعلی رخشانی مهر» روز یکشنبه در نخستین وب کنفرانس تاب آوری درصنعت برق افزود: اول مهر امسال طرح خدمات سبز و مشتری هوشمند به طور همزمان در صنعت توزیع برق کشور آغاز می شود.وی ادامه داد: گام نخست در ارایه خدمات هوشمند حذف قبوض کاغذی بود که از ابتدای مهر 98 آغاز شد و در گام دوم و از ابتدای مهر امسال ،ارایه خدمات برق به مشتریان به طور کامل غیرحضوری و الکترونیکی انجام خواهد شد.
 

تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی انتخابی اثربخش در بهبود تاب آوری صنعت توزیع برق است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مستحکم سازی ،دوام و بازیابی را مراحل تاب آوری صنعت توزیع برق عنوان کرد که در سایه تحول دیجیتال و هوشمند سازی محقق می‌شود و تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی در این عرصه،انتخابی اثربخش است.


رخشانی مهر با برشمردن ارکان هوشمندسازی، تاب آوری را میزان توانایی یک سیستم برای مقابله و مقاومت در برابر حوادث ، محدود کردن اثرات منفی حادثه و بازگشت سریع سیستم به شرایط پایدار عنوان کرد که شامل رویکردهای مستحکم سازی، دوام و بازیابی است.

 

وی با اشاره به اینکه تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی یک انتخاب اثربخش در بهبود تاب آوری است ،گفت: صرفنظر از راهکارهای پرهزینه و البته اثربخشی که برای تاب آور کردن سیستم وجود دارد، رویکرد تلفیقی باعث می شود شبکه ای مقاوم تر و قدرتمندتر و درعین حال هوشمندتر داشته باشیم که انتخاب روش و میزان سرمایه گذاری در هریک از این دو نیازمند بهینه سازی است.


رخشانی مهر کاهش نرخ خاموشی ها ،ارتقای حفاظت الکتریکی از شبکه توزیع ،ارتقای سطح کنترل پذیری شبکه و تحول در نگهداری و تعمیرات شبکه توزیع را از برنامه های تاب آوری و افزایش قابلیت اطمینان صنعت توزیع عنوان کرد.

 

آخرین خبر

2025

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار