کد خبر: ۱۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به جزئیات طرح نوروزی در جاده‌ها، گفت: فروش حضوری بلیت اتوبوس از روز گذشته آغاز شده و همزمان با فروش اینترنتی انجام می‌گیرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  مهر، داود کشاورزیان امروز در برنامه زنده خبری در خصوص طرح نوروزی امسال در جاده ها، اظهار داشت: فروش حضوری بلیت اتوبوس برای ایام نوروز از روز گذشته آغاز شد و بدین ترتیب فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی به صورت اینترنتی و حضوری در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل مسافر سیاست ما معطل نماندن مسافر در پایانه و ورود مسافر به پایانه با در دست داشتن بلیت است، بیان کرد: البته اگر مسافری موفق به تهیه بلیت نشد تلاش می‌کنیم در ایام نوروز‌ صندلی در اختیار وی بگذاریم.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: ۹۰ ‌درصد حمل و نقل کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و البته عمده وظایف حمل و نقل عمومی ‌بر عهده بخش خصوصی است و دولت وظیفه نظارت را بر عهده دارد.
 
کشاورزیان با اشاره به اینکه در نوروز امسال ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۳۸ هزار دستگاه سواری کرایه مسافران نوروزی را جابه‌جا می‌کنند، اظهار داشت: سیستم ناوگان عمومی کشور ۱۰۰ درصد خصوصی است و دولت بر عملکرد ناوگان نظارت داشته و سیاست‌گذاری انجام می‌دهد.
 
وی با اعلام اینکه قیمت حمل مسافر و کالا در ناوگان عمومی جاده‌ای توافقی است و بیش از ۲۰ سال است که دولت دخالتی در تعیین نرخ‌ها ندارد و این تابع عرضه و تقاضا است، گفت: در فصل کم تقاضا نرخ ناوگان طبیعتاً کمتر است و در ایام پیک سفر به طور معمول مثل دیگر صنایع گردشگری و هتل‌داری افزایش قیمتی در ناوگان عمومی جاده‌ای هم داریم.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه نرخ ناوگان عمومی مسافری، امسال در بهمن ماه افزایش یافت و ضرورتی نداشت در اسفند ماه برای جبران تردد یک سر خالی افزایش یابد، اظهار داشت: نظارت بر عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان وجود دارد و چنانچه تخلف شرکتی احراز شود و یا اینکه راننده بیش از ساعت مجاز رانندگی کند علاوه بر برخورد با راننده خاطی شرکت به کمیسیون تخلفات معرفی می‌شود.
 
کشاورزیان با بیان اینکه از سه ماه دوم امسال بیش از ۴۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات موجود کشور همه فعال شدند، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در ۳۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور دوربین ثبت تخلف سرعت نصب شود که این از ابتدای ۹۴ عملیاتی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: برای توسعه استفاده از GPS در ناوگان عمومی جاده‌ای، پلیس، سازمان راهداری و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همکاری دارند تا نظارت بر عملکرد ناوگان از طریق GPS افزایش یابد.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی بار و مسافر جاده‌ای بر اساس پیمایش خواهد بود، بیان کرد: حتی نصب GPS موجب می‌شود اتوبوس‌ها در پاسگاه‌های پلیس نیاز به ثبت ساعت نداشته باشند و نظارت بر سرعت از طریق GPS انجام می‌شود.
 
کشاورزیان به تسهیل صدور مجوز مجتمع‌های خدماتی - رفاهی اشاره کرد و گفت: بطور قطع در راستای مقابله با خواب‌آلودگی راننده که یکی از عوامل بروز سوانح رانندگی است، ایجاد‌ مجتمع‌های خدماتی - رفاهی تأثیر به سزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد ضمن آنکه امکانی را فراهم می‌کند تا مسافران در بین راه به استراحت بپردازند.

برچسب ها: پیش فروش ، مسکن ، بلیت
نام:
ایمیل:
* نظر: