کد خبر: ۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
عضو شورای عالی کار گفت: به دلیل اختلاف نظر بین کارفرمایان و کارگران، مزد کارگران برای سال 94 هنوز تعیین نشده است و احتمال دارد تا هفته آینده اعلام شود.
به گزارش تجارت آنلاين، حمد راهداری​زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خوزستان، اظهار کرد: کارگران خواستار تعیین مزد بر اساس معیار دوم ماده 41 یعنی معیار سبد معیشت و از سوی دیگر کارفرمایان خواستار تعیین مزد بر اساس معیار نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی هستند و این اختلاف نظر‌ها موجب تاخیر در تعیین مزد کارگران شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی سبد معیشت کارگران در طول امسال 369 هزار و 900 تومان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و اگر قرار است مزد کارگر بر اساس معیار معیشت تعیین شود باید این مبلغ به مزد فعلی کارگران اضافه شود.

راهداری‌زاده تصریح‌کرد: سالانه خط فقر بر اساس معیارهای متفاوتی تعیین می‌شود و خط فقر فعلی، دستمزد یک میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده که مزد دریافتی کارگران نسبت به خط فقر فاصله زیادی داشته و کمتر است.

وی اظهارکرد: ​در حال حاضر 80 درصد کارگران حقوق حداقلی می​گیرند و تنها 20 درصد مقداری بیشتر مزد دریافت می​کنند و با این حساب 80 درصد کارگران ما در شرایط زیر خط فقر قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار