کد خبر: ۱۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹
یک مقام مسئول در وزارت کار از برنامه اولویت بندی بنگاه های تعاونی کشور در ۳ سطح خبر داد و گفت: کیفی سازی تعاونی ها و در دستور کار سال آینده وزارتخانه قرار دارد.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، علیرضا ناطقی گفت: دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار شامل ۵ گروه حسابرسی، خدماتی با ۲۱ گرایش، توسعه امور شهرستان ها، حمل و نقل بار مسافر و تعاونی های نوع جدید است.
 
مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار با تاکید بر کیفی سازی تعاونی ها در سال آینده و توجه به استانداردسازی و بهره وری آنها اظهارداشت: تشکیل، توسعه و نظارت بر تعاونی های خدماتی وظیفه اصلی این دفتر است و در این راستا برنامه ریزی و سیاست گذاری می شود.
 
ناطقی با اعلام اینکه تعاونی ها را در ۳ سطح اولویت بندی می کنیم بیان داشت: در حوزه ایجاد اعتبار، تشکیل موسسات مالی و اعتباری تعاونی سهامی عام را در نظر داریم که این اقدام موجب افزایش سهم تعاون در حوزه پولی کشور خواهد شد.
 
وی افزود: برای سال آینده کمک مالی به تعاونی ها در راستای استانداردسازی، عارضه یابی مشکلات و ارتقای بهره وری دیده شده و به محض تخصیص بودجه، به تعاونی های ذیربط داده می شود.
 
این مقام مسئول در وزارت کار در خصوص تعامل با اتاق های تعاون، اتحادیه های سراسری و استانی اعلام کرد: با توجه به واگذاری تصدی گری ها چارچوب تعاملات مشخص است و در این جهت تعامل داریم.
 
مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار درباره ریشه تحقق نیافتن سهم ۲۵ درصدی تعاون گفت: در قانون تعاون، سیاست های کلی اصل ۴۴ و برنامه پنجم بر تحقق این سهم از سوی دستگاه های مرتبط تاکید شده و اگر آنها وظایف خود را انجام دهند، به سهم ۲۵ درصدی در بخش تعاون خواهیم رسید.
 
ناطقی گفت: کمبود منابع و تسهیلات در بخش تعاون وجود دارد ولی آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که رویکرد خود را به سمت توانمندی ها ببریم و توانمندی های این بخش را اعلام کنیم.
 

برچسب ها: تعاونی ، بنگاه ، کیفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار