کد خبر: ۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: 13 سال پیش سیمان در بورس کالا وارد شد و پس از مدتی متوقف شد که قرار شده دوباره مجوز لازم برای ورود سیمان به بورس کالا صادر شود.
به گزارش تجارت آنلاین، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: 13 سال پیش سیمان در بورس کالا وارد شد و پس از مدتی متوقف شد که قرار شده دوباره مجوز لازم برای ورود سیمان به بورس کالا صادر شود.

شیخان اظهار کرد: براي اینکه سیمان بهطور کامل وارد بورس شود نیازمند طرحهای کارشناسی اساسی هستیم و در این راستا همایشی را در اواخر شهریور برگزار و در این همایش تصمیمات جدی را در این خصوص اتخاذ میکنیم.

شیخان با بیان اینکه امکان ورود سیمان به بورس بستگی به نظر کارشناسان و مدیران دارد، گفت: شرایط ورود سیمان به بورس فراهم شده اما در این راستا مشکلاتی وجود دارد که باید آنها برطرف کنیم.

بدهی سنگین فولادسازان چینی  

اگرچه نیمه اول سال جاری برای اقتصاد چین به سختی گذشت اما فولادسازان این کشور دوران سخت تری را پشت سر گذاشتند. بیش از نیمی از شرکتهای فولادسازی به ثبت رسیده در بورس کالا در چین از نظر میزان بدهی در دوره زمانی ژانویه-ژوئن به مرز هشدار رسیدند. از 33 فولادساز به ثبت رسیده در بورس، 18 بنگاه میزان بدهی به دارایی خود را بالاتر از 70 درصد گزارش کرده اند.

راكد بودن 70 درصد سرمایه شهرکهای صنعتی چهارمحال

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 70 درصد سرمایه شهرک های صنعتی در این استان راکد و بدون استفاده مانده است. مسعود سوردی گفت: خوداشتغالی و اشتغال مولد در چند سال اخیر در چهارمحال و بختیاری به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: پتانسیل های فراوانی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد ولی بین بخش های مختلف مدیریتی برای مشارکت تفاهم و همکاری مطلوبی وجود ندارد.

گشايش نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک

نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور در آیینی با حضور علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان اشتهارد استان البرز گشایش یافت. در این آیین که مجید خدابخش استاندار اردبیل، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حضور داشتند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرزاعلام شد: این شهرک درزمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و با زیربنای 12 هزارو 170 متر مربع با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ایلاکوثر برای آموزش مربیان صنعت پوشاک کشور ساخته شده است.

توليد 774 هزار تن فولاد خام توسط بخش خصوصی

فولادسازان بخش خصوصی در 5 ماهه نخست امسال 774 هزار تن شمش فولادی تولید کردند. براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تولید فولاد خام توسط بخش خصوصی در 5 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 123 درصدی داشته است.

بخش خصوصی فولاد کشور در 5 ماهه اول سال 92، 348 هزار تن شمش تولید کرده بودند. همچنین این تولیدکنندگان در 5 ماه ابتدای امسال دو میلیون و 176 هزار تن انواع محصولات فولادی تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و 953 هزار تن بود، رشد 11 درصدی داشته است.

در 5 ماه ابتدایی امسال 165 هزار تن تیرآهن، یک میلیون و 321 هزار تن میلگرد، 463 هزار تن انواع ورق و 226 هزار تن سایر محصولات نورد شده توسط فولادسازان بخش خصوصی کشور تولید شد. تولید محصولات نورد شده در 5 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند بگونه ای که تیرآهن با 22 درصد افزایش بیشترین رشد تولید را شاهد بود.

میلگرد از 14 درصد، انواع ورق از 2 درصد و سایر محصولات فولادی از 14 درصد رشد برخوردار بودند. همچنین این انجمن، آمار صادرات و واردات فولاد خام و محصولات فولادی را اعلام کرد. در 5 ماهه نخست سال جاری 414 هزار تن شمش فولادی و 832 هزار تن انواع محصولات فولادی از سوی فولادسازان بخش خصوصی صادر شد که نسبت به سال گذشته به ترتیب 576 درصد و 21 درصد رشد داشته است.

میزان واردات شمش خام در 5 ماهه پارسال 61 هزار تن و محصولات فولادی 689 هزار تن بوده است. آمار 5 ماهه واردات شمش و محصولات فولادی نیز حاکی از بهبود و موفق بوده ایم البته اگر از رکود بازار چشم پوشی کنیم.

در بخش واردات شمش فولاد در 5 ماهه ابتدایی سال با 75 درصد کاهش این رقم که سال گذشته 446 هزار تن بود امسال به 111 هزار تن رسید. درحالی واردات شمش کاهش داشت که آمار واردات محصولات فولادی نشان از افزایش ورود این محصولات به داخل کشور داشت.

واردات محصولات نوردی شامل تیرآهن، میلگرد، ورق و سایر محصولات فولادی رشد 35 درصدی داشته و از یک میلیون و 100 تن در سال گذشته به یک میلیون و 489 هزار تن در 5 ماهه اول سال جاری رسیده است. گفتنی است، در تیر ماه امسال 157 هزار و 300 تن شمش فولاد و 448 هزار و 500 تن انواع محصولات فولادی توسط بخش خصوصی تولید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیمان ، بورس کالا ، مجوز
نام:
ایمیل:
* نظر: