کد خبر: ۱۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: چهار سامانه عشایری نهاوند از انشعاب آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

ابوالقاسم بنی‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: چهار سامانه عشایری نهاوند که ۱۱۰ خانوار در آن مستقر هستند با صرف ۱۲ میلیارد ریال از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

وی گفت: کار آبرسانی به این سامانه ها از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد که تا کنون در ۲ سامانه عشایری کار آبرسانی به طور صد درصدی انجام گرفته و در دو عرصه دیگر تا کنون نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته که با توجه به روند انجام کار تا اواسط تیرماه تکمیل می‌شود.

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند با بیان اینکه شبکه آبرسانی در سامانه های گنبد کبود، دره مهدیه اسد آباد، هفت چشمه و خوشکاخوره تازناب اجرا شده گفت: در این عرصه‌ها مجموعا چهار مخزن ۵۰ مترمکعبی آب نصب شده و در هر کدام از آنها نیز ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری کامل از این چهار پروژه آبرسانی ۱۱۰ خانوار از عشایر به آب آشامیدنی سالم دسترسی خواهند داشت.
گفت: عشایر مستقر در شهرستان در بدو ورود به این منطقه ۲/۵ تا سه ماه در سامانه‌های عشایری مستقر می‌شوند که برای رفاه آنان ما یک سری زیرساخت‌ها مانند آب آشامیدنی سالم، استقرار زیر چادری و احداث سرویس‌های بهداشتی را فراهم می‌کنیم.

بنی‌هاشمی در این خصوص اشاره کرد: عشایر از اواخر تیرماه تا حدود اوایل آبان‌ماه برای چرای دام‌های خود به دشت‌ها سرازیر و در آنجا مستقر می‌شوند که برای تامین آب آشامیدنی آنها از تانکر استفاده می‌شود.

وی گفت: در شهرستان نهاوند ۲۱ سامانه عشایری وجود دارد که تا کنون چهار سامانه آن دارای آب آشامیدنی سالم شده و مابقی نیز که آب خود را از چشمه‌های نزدیک سامانه تامین می‌کنند در سال‌های آینده زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند در پایان گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا  یک هزار و ۶۵۰ خانوار عشایری از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در مناطق ییلاقی مستقر می‌شوند که ۵۵۰ خانوار خانوار انها نیمه کوچ‌نشین و ۱۱۰۰ خانوار نیز کوچ‌رو هستند.

انتهای پیام/ 3140/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار