کد خبر: ۱۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
هیوندای موتور تصمیم گرفته است به منظور تامین تقاضای رو به رشد برای مدل‌های شاسی بلند، کارخانه دیگری در آمریکا احداث کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این خبر در حالی اعلام شده که مدیران آمریکایی هیوندای مصرانه خواستار افزایش ظرفیت تولید شاسی بلند شده اند که تقاضا برای آن به دلیل کاهش قیمت نفت افزایش یافته است.
 
خبرگزاری کره‌ای یونهاپ به نقل از منابع آگاه گزارش داد کارخانه جدید هیوندای در آلاباما ظرفیت تولید سالانه 300 هزار خودرو را خواهد داشت و ساخت آن امسال آغاز می‌شود و از سال 2017 شروع به تولید شاسی بلند خواهد کرد.
 
با اینهمه سخنگوی هیوندای به رویترز گفت در این مرحله هیچ برنامه ای وجود ندارد.
 
فروش هیوندای در آمریکا که در طول رکود اقتصادی جهانی در سال 2009 عملکرد خوبی داشت، در فاصله ژانویه تا فوریه چهار درصد رشد کرد که پایین‌تر از رشد 9 درصدی کل بازار خودرو بود.
 
این خودروساز کره‌ای به فروش مدل‌های سدان متکی است که تقاضا برای آنها از سوی مصرف کنندگان آمریکایی به دلیل تمایل به خرید مدل‌های شاسی بلند کمتر شده است.
 
هیوندای مدل کامپکت الانترا و سدان اندازه متوسط سوناتا را در کارخانه‌اش در آلاباما و شاسی بلند سانتافه را در تسهیلات تولید کیا موتورز در جورجیا تولید می‌کند.
 
کیا موتورز که شرکت تابعه هیوندای است قصد دارد تولید نخستین کارخانه مکزیکی خود را در نیمه اول سال آینده آغاز کند تا محدودیت تولید در کارخانه آمریکایی اش را جبران کند.
 
هیوندای موتور در راستای احیای فروش بازارهای کلیدی، ماه جاری مدل به‌سازی شده از شاسی بلند تاکسون را در کره جنوبی به بازار عرضه خواهد کرد و پس از آن این خودرو را در آمریکا و کشورهای دیگر روانه فروش می‌کند.
برچسب ها: شاسی ، تولید ، هیوندای
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار