کد خبر: ۱۱۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:
کرج - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه نگاه توسعه‌ای به موضوع مهارت عملیاتی نشده است، گفت: مهارت آموزی باید به گفتمان ملی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مهارتی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واقع در کرج، اظهار کرد: این مرکز آموزشی در حال حاضر دارای ۱۸ دپارتمان تخصصی است اما این مجموعه منطبق با تحول و تغییر شگرفی موجود در حوزه تکنولوژی و تقاضای بازار نیست و باید به زور رسانی شود.

وی افزود: وقتی عنوان رونق و جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود یعنی ایشان بر درون گرا و درون زا بودن اقتصاد آن هم در شرایط سخت تحریمی تاکید دارند، ما نیز باید این نیازها را در جامعه جستجو کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به رویکرد این سازمان برای در مرکز تربیت مربی، گفت: مرکز تربیت مربی نقش جریان سازی در سیستم فنی و حرفه‌ای کشور دارد.

اوسط هاشمی بیان کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۸۰۰ مربی سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار مربیان ۱۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی ما نیاز خود را از طریق افراد مهارت دیده در این مجموعه جستجو می‌کنند و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند مرجع خدمات پس از فروش شرکت‌ها باشد.

مهارت آموزی باید به گفتمان ملی تبدیل شود

به گفته وی حرکت به سوی بازسازی، بازنگری و به روز رسانی در مجموعه‌های مهارتی برای معنا دادن به حقوق شهروندی مهم است و این اراده اکنون وجود دارد تا سهم مهارت متناسب با وزن تاریخی آن مورد عنایت سازمان بودجه و برنامه کشور قرار گیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهارت آموزی باید به گفتمان ملی تبدیل شود، افزود: نگاه توسعه‌ای به موضوع مهارت محور عملیاتی نشده است در این میان نگاه‌ها به سوی مسیر دانشگاهی و کسب مدرک بوده است.

اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه امروز جامعه به نیروی توانمند نیاز دارد، گفت: در این میان ارتباط بازار ما با وجود ارتباط با ۱۳ تا ۱۴ اتاق بازرگانی استان‌ها با خلاء روبرو است، در حالی که هر جا نیروی مهارتی باشد از بیکاری سخن به میان نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه به تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای استانی از جمله دولتی و آزاد ابلاغ کرده ایم که مجوز دارند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همانند سایر دانشگاه‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی برای آغاز فعالیت‌های مهارتی اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار