کد خبر: ۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
معاون توسعه شرکت بورس گفت : ایجاد نهادهای جدید در بازار سرمایه، صندوق سرمایه گذاری، صندوق های بازنشستگی خصوصی مانند صندوق های سرمایه گذاری بیمه، مواردی به منظور تثبیت بازار، مدیریت ریسک بازار، راه اندازی بازار ارز، راه اندازی بازار ثانویه برای ابزارهای مالی اسلامی، از جمله پیشنهادهای بورس به مجلس برای گنجاندن در لایحه خروج از رکود است.
به گزارش تجارت آنلاین، معاون توسعه شرکت بورس گفت : ایجاد نهادهای جدید در بازار سرمایه، صندوق سرمایه گذاری، صندوق های بازنشستگی خصوصی مانند صندوق های سرمایه گذاری بیمه، مواردی به منظور تثبیت بازار، مدیریت ریسک بازار، راه اندازی بازار ارز، راه اندازی بازار ثانویه برای ابزارهای مالی اسلامی، از جمله پیشنهادهای بورس به مجلس برای گنجاندن در لایحه خروج از رکود است.

شرکت بورس به منظور توسعه بازار سرمایه، مواردی را جهت افزوده شدن در سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود به مجلس پیشنهاد کرده است.

به گزارش سنا، معاون توسعه شرکت بورس اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: با توجه به دید دولت جهت تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی از طریق بازار سرمایه در این لایحه، بورس، پیشنهادها و موارد اصلاحی خود را به مجلس ارایه کرده است.

علی عباس کریمی با اشاره به اینکه پیشنهادات در قالب چند مورد از قبیل شفاف کردن بازار و شفاف کردن وضعیت متغیرهای تاثیرگذار بر بازار برای فعالان بازار ارایه شده است، ابراز داشت: امید می رود که موارد طرح شده در کنار لایحه پیشنهادی دولت مورد تصویب قرار بگیرد.

معاون توسعه شرکت بورس اوراق بهادار با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، فعالان بازار نمی دانند سال آینده قرار است چه برخوردی با این متغیرهای اثرگذار بر بازار سرمایه شود، خاطرنشان کرد: از همین رو، پیشنهاد دادیم تا در چارچوب آیین نامه های بلندمدت، فرمول هایی برای دوره های 10 ساله تصمیم گیری شود. همچنین پیشنهاداتی در خصوص مسایل مربوط به اعتبارات و تسهیلات بانکی هم ارایه شده تا تسهیلات به صورت بهینه تخصیص یابد و به سمت بخش تولید برود.

کریمی افزود: مشوق های مالیاتی برای ایجاد شرکت های جدید و برای توسعه شرکت های موجود، از قبیل معافیت های مالیاتی و افزایش سرمایه ها از مواردی است که پیشنهاد شده تا در این لایحه گنجانده شود و مجلس آن را به قانون تبدیل کند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: