کد خبر: ۱۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
استفاده يونان از صندوقهاي تامين اجتماعي، تكذيب پولشويي در لبنان، قيمت پوند در مسير رشد و ادامه كاهش ارزش لير از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي روند.
به گزارش روزنامه تجارت، استفاده يونان از صندوقهاي تامين اجتماعي، تكذيب پولشويي در لبنان، قيمت پوند در مسير رشد  و ادامه كاهش ارزش لير از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي روند كه در ذيل مي خوانيم:

استفاده يونان از صندوقهاي تامين اجتماعي
 فايننشال تايمز:
كمبود سرمايه هاي مالي دولت چپگراي يونان را متوجه صندوقهاي تامين اجتماعي كرده است. تا ميليون‌ها يورو را صرف حقوق كارمندان دولت كنند. انتقال اين سرمايه ها از حسابهاي بانكي كه با مخالفت صندوق تامين اجتماعي‌همراه بوده و  به دنبال سقوط درآمدهاي مالياتي در ماه ژانويه است. وزير دارايي يونان سعي دارد تا با افزايش سرمايه ها ، وام 1.2 ميليارد يورويي صندوق بين المللي پول را تا 20 مارس پرداخت كند. يانيس واروفاكيس تاكيد دارد كشور به اندازه كافي پول براي پرداخت تعهداتش را دارد ولي دولت نيازمند كمك مالي بيشتراست.

تكذيب پولشويي در لبنان
 ديلي استار:
رياست بانك مركزي لبنان اتهامات مربوط به پولشويي را تكذيب كرد و اين شايعات را جنگي رواني عليه بخش بانكداري لبنان دانست. رياض سلامه درادامه افزود همكاري با مقامات بانكي آمريكايي، اروپايي و عرب در مبازره با پولشيي و جلوگيري از كمك هاي مالي به تروريستها ادامه دارد. بانكها از نظر قانوني  متعهد هستند تا هرگونه حسابي را كه صاحبش در ليست سياه اروپا و آمريكا تحويل دهد. انجمن بانكها در لبنان خواهان آن شد تا پارلمان اين كشور با تصويب پيشنويس سه قانون با پولشويي و تخلفات مالياتي و ديگر فعاليتهاي تروريستي مبارزه شود.

قيمت پوند در مسير رشد
 گاردين :
  به دنبال نگراني از مذاكرات مقامات اروپايي با يونان برسر بحران مالي و بدهي هاي سنگين اين كشور ، قيمت پوند در مقابل يورو افزايش قابل توجهي داشت و يك پوند برابر با 1.40 يورو بود. كاهش يورو به پايين ترين حد خود در 12 سال گذشته بر بازارهاي مالي تاثير گذار بود.سقوط يورو مي تواند خبر خوبي براي توريست هاي آمريكايي و انگليسي باشد. افزايش ارزش پوند و دلار باعث كاهش هزينه هاي وارداتي به آمريكا و انگليس مي شود و بر تورم پايين تاثيرگذار خواهد بود كه با كاهش قيمت نفت سقوط كرده است.

ادامه كاهش ارزش لير
 حريت :
بانك مركزي تركيه در تلاش است تا كاهش شديد ارزش لير را با تزريق پول جبران كند ولي تاكنون اين اقدامات تاثير كمي را براي بهبودي كاهش تاريخي لير دربرابر دلار داشته و نگراني درباره دخالت سياسي در سياست هاي اقتصادي را افزايش داده است.بانك مركزي اعلام كرده با تطبيق نيازه هاي خزانه اش كه كنترل دلار در بازار است به طور موقت نقدينگي ارزي را در هفته هاي آينده به 1.5 ميليارد دلار مي رساند. چشم انداز دلار قدرتمند تهديدي بر سرمايه ها و خروج آنها از بازارها است.كاهش  لير 12 درصد بوده است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار