کد خبر: ۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
بعد از گذشت 2 سال از مطرح شدن راه اندازی بورس ارز و منتفی شدن ایجاد این بورس، مسئولان بازار سرمایه مجددا پیشنهاد راه اندازی بورس ارز را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.
به گزارش تجارت آنلاین، بعد از گذشت 2 سال از مطرح شدن راهاندازی بورس ارز و منتفی شدن ایجاد این بورس، مسئولان بازار سرمایه مجددا پیشنهاد راه اندازی بورس ارز را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

مرداد سال 1391 بود که با دستور رئیس جمهور وقت و تصویب شورای عالی بورس، راه اندازی بورس ارز در دستور بانک مرکزی و سازمان بورس قرار گرفت و به اولین خبر رسانههای داخلی تبدیل شده بود، در آن زمان قیمت ارز نیز به شدت در حال نوسان بود و دولت در پی راهکاری برای تعادل در قیمت ارز بود، اما در نهایت با مخالفت های صورت گرفته پرونده این بورس بسته شد و اتاق مبادلات ارزی پیش مرگ بورس ارز شد.

به گزارش ايسنا،این در حالی است که کارشناسان بورس بارها پیشنهاد راهاندازی بورس ارز را برای بازار آشفته و پرنوسان ارز مطرح کرده و معتقد بودند که بورس ارز می تواند به ایجاد بازاری شفاف کمک کرده و تعادل را به قیمت ارز برگرداند حتی دستورالعمل معاملات ارز توسط سازمان بورس طراحی و تصویب شده و امکان خرید و فروش ارز در بورس تهران فراهم شد.

اما این پیشنهاد هیچ گاه عملی نشد زیرا مخالفان با ورود بورس به حوزه پولی موافق نبوده و معتقد بودند که با ایجاد بورس ارز، ارز به جای تک نرخی سه نرخی شده و به تقاضای کاذب دامن می زند، اما موافقان راهاندازی این بورس اعتقاد داشتند که راهاندازی این بازار، موجب شفاف شدن هرگونه معاملات ارزی در امر صادارت و واردات می شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: