کد خبر: ۱۱۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
نمایش فیلم کلاسیک «بر باد رفته» در پاریس به مناسبت بازگشایی سالن‌های سینماها، از سوی کمپانی برادران وارنر لغو شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد نمایش فیلم کلاسیک «بر باد رفته»  در تاریخ ۲۳ ژوئن و در جشن بازگشایی سالن‌های سینما در فرانسه پس از سه ماه تعطیلی به سبب شیوع ویروس کرونا را لغو کرده است. 

این فیلم قرار بود در سینما رِکس پاریس که دارای بزرگترین پرده نمایش در فرانسه است به نمایش گذاشته شود، اما مسئولان این سینما اعلام کردند کمپانی برادران وانر به آن‌ها اطلاع داده که خواهان لغو این نمایش است. 

چند روز پیش  همزمان با اعتراض‌های سراسری و ضدنژادپرستانه در سراسر آمریکا در واکنش به مرگ «جورج فلوید»، سامانه نمایش آنلاین فیلم HBO Max نیز از حذف موقتی فیلم «بر باد رفته» از فهرست فیلم‌هایش خبر داد و دلیل آن را ارائه تصویری بحث‌برانگیز از سیاه‌پوستان و نشان دادن دیدگاهی مثبت نسبت به برده‌داری توصیف کرد. هر چند این فیلم قرار است  با بررسی محتوای تاریخی و اضافه کردن توضیحاتی در تقبیح نژادپرستی در ابتدای فیلم  پس از مدتی دوباره در دسترس قرار گیرد.

فیلم چهارساعته «بر باد رفته» محصول  ۱۹۳۹ به کارگردانی «ویکتور فلمینگ» که موفق به کسب هشت جایزه اسکار شده همواره به دلیل نوع پرداختن به زندگی سیاه‌پوستان و برده داری مورد انتقاد بوده است. 

داستان اصلی این روایتگر  ماجراهای عاشقانه دختری به نام اسکارلت اوهارا با بازی «ویوین لی» است که مشکلی با مساله نژادپرستی ندارد. بخش جنجالی فیلم نمایش زندگی اسکارلت و روابطش با برده‌هایی است که در کنار او و خانواده‌اش زندگی می‌کنند. نقش یکی از این برده‌ها را «هتی مک‌دنیل» بازی کرده که برای نقش‌آفرینی‌اش به نخستین سیاه‌پوست برنده اسکار تبدیل شد. 

«بر باد رفته» با احتساب تورم، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست. 

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار