کد خبر: ۱۱۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:
سنندج - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: محلات قدیمی، حاشیه شهرها و بناهای تاریخی دو شهر سنندج و بیجار در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری بازسازی و مرمت می‌شوند.

محمدصدیق ثابتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری، بازسازی و مرمت نواحی منفصل شهری و محلات قدیمی در دستور کار قرار گرفته و برای ساماندهی این مناطق طرح‌های مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در اجرای این طرح باید در نظر گرفته شود بحث توانمندسازی این محلات است و باید طرح‌های بازآفرینی به گونه‌ای تعریف شوند که ناکارآمدی محلات قدیمی و حاشیه‌ای شهرها دچار تغییر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: سال گذشته نیز از محل اعتبارات ملی طرح‌های بازآفرینی شهری طرح‌هایی در محلات تقتقان و فرجه سنندج اجرا شد که در مجموع برای ساماندهی ۳۹ کوچه در این مناطق مبلغی بالغ بر ۳.۸ میلیارد تومان صرف شد.

ثابتی یادآور شد: در محله تقتقان شهر سنندج ۱۷ کوچه با صرف اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در قالب طرح بازآفرینی شهری ساماندهی و بازسازی شد.

وی بیان کرد: در همین موضوع در محله فرجه نیز ساماندهی ۲۲ کوچه و معبر در دستور کار قرار گرفت که برای اجرای عملیات ساماندهی آنها اعتباری معادل دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صرف شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار