کد خبر: ۱۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان:
دامغان- رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از شناسایی دو هزار هنرمند صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قاسمی عصر یکشنبه در آئین تقدیر و تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی دامغان به مناسبت ۲۵ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی بابیان اینکه دو هزار هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان شناسایی شدند، ابراز داشت: از این تعداد ۵۰۰ هنرمند فعال هستند و ۲۵۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی افزود: صنایع‌دستی بیانگر هنر و ذوق مردم ایران و گویای اصالت و پیشینه چندین هزارساله ایرانیان است که می‌تواند در صورت سرمایه‌گذاری نقش مهم و اساسی در اشتغال و حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان ضمن بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ومحدودیت‌های ایجادشده در حوزه گردشگری و سفر، شاهد کاهش فروش محصولات صنایع‌دستی هستیم، ابراز داشت: می‌کوشیم با ایجاد شرایط مطلوب‌تر و پرداخت تسهیلات کم‌بهره، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان جلوگیری کنیم.

قاسمی در ادامه به قابلیت‌های صنایع‌دستی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: پیشینه تاریخی سفال دامغان با کشفیات باستان‌شناسی به شش هزار سال پیش‌بر می‌گردد که با توجه به آن حمایت هر چه بیشتر مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی افزود: هم‌اکنون دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، چاپ قلمکار، جاجیم، گلیم، خراطی، چاپ باتیک، چرم‌دوزی، چلنگری، پته‌دوزی و غیره نیز در این شهرستان فعال است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار