کد خبر: ۱۱۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: مهار هرکدام از این حوادث که شامل ۶ فقره آتش‌سوزی بود بین ۲تا ۵ساعت زمان برد.

علی اکبر اسدالهی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در مهار ۳۰ فقره آتش‌سوزی مشترک در اراضی ملی و مستثنیات (زمین‌های کشاورزی) مشارکت داشته‌اند.

وی اظهار کرد: امسال نزدیک به ۴۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین دچار آتش‌سوزی شده‌اند که از این میزان ۱۵۰ هکتار مربوط به مراتع اراضی ملی بوده و سایر به زمین‌های کشاورزی اختصاص داشته است.

اسدالهی افزود: مسببان آتش‌سوزی‌ها با توجه به اینکه روشن کردن آتش در اراضی جرم محسوب می‌شود، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، در همین رابطه چهار مظنون شناسایی شده‌اند که جرم یک نفر مسجل شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: آموزش به جوامع محلی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آتش‌سوزی اراضی ملی و کشاورزی است که این مهم را دنبال می‌کنیم، در کنار این موضوع، توزیع آتش کوب بین روستاها برای مقابله با حوادثی ازاین‌دست در حال انجام است.

سال گذشته ۸۲۴ هکتار از اراضی ملی استان قزوین دچار آتش‌سوزی شده بودند.

استان قزوین ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل دارد که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار