کد خبر: ۱۱۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم علی قهرمان‌طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: یکی از جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری مجرمان سایبری سوءاستفاده از اطلاعات بانکی کاربران سایت‌های ثبت آگهی مثل دیوار، شیپور و... به روش دریافت اطلاعات حساب بانکی با هدایت آن‌ها به درگاه جعلی به بهانه درخواست هزینه برای تائیدیه آگهی است.  

وی ادامه داد: مجرمان در این شیوه به‌ محض ثبت درخواست خرید یا فروش کالا در سایت‌های ثبت آگهی بلافاصله در کمترین زمان، با برداشت شماره تماس ثبت‌کننده آگهی، اقدام به ارسال پیام با مضمون "آگهی شما تائید شد - لطفاً با استفاده از درگاه اینترنتی درج‌شده مبلغ هزار تومان پرداخت کنید. در غیر این صورت آگهی شما حذف خواهد شد. - با تشکر ناظر سایت (لینک پرداخت) " اقدام به هدایت کاربر به درگاه فیشینگ کرده و با انجام عمل فیشینگ از حساب بانکی آنان برداشت می‌کنند.  

این مقام انتظامی عنوان کرد: ثبت آگهی در سایت‌های موردنظر مثل دیوار، شیپور و... رایگان بوده و برای ثبت اولیه آن هیچ‌گونه مبلغی از طرف دارنده سایت تقاضا نمی‌شود و واریز وجه در این‌گونه سایت‌ها صرفاً بعد ثبت و برای سفارشی کردن درخواست است.  

این مسئول گفت: کاربران باید در استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خدماتی هوشیاری کامل را داشته باشند و اگر نیاز به واریز مبلغی هم باشد حتماً این کار را توسط درگاه خود سایت یا اپلیکیشن انجام داده و از کلیک کردن روی لینک‌های ارسالی از طریق پیامک یا روش‌های دیگر خودداری  کرده و در صورت مشاهده لینک‌های مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار