به گفته وی، در حال حاضر سطح استاندارد شناورهای ساخته شده در ایران با آنچه در سطح بین المللی به وجود آمده برابری می کند و می توان از آنها در راستای مدیریت سفرهای دریایی بیشترین استفاده را کرد.
شناورهای جستوجو و نجات دریایی ساخته شده در ایران با سرعت 45 گره دریایی معادل با 82 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند که این مساله میتواند در مدیریت سفرهای بزرگ دریایی کشور کمک بسیاری باشد.
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی پیش بینی می شود در سال 94 حدود 17 تا 18 میلیون سفر دریایی در حوزه آبهای ایران ثبت شود که در صورت ثبت این عدد افزایشی 10 درصدی را نسبت به سال 93 به وجود خواهد آورد و قطعا بحث خودکفایی در ساخت شناورهای مسافرتی می تواند بر عهده گرفتن این تعداد سفرهای دریایی کمک حال باشد.
این درحالی است که در سال های گذشته سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده در چارچوب قراردادهای مشارکتی بخشی از شناورهای فعال در حوزه خلیج فارس را نوسازی و بهسازی کرده و آن ها را برای ارائه خدمات نوین آماده کند اما هنوز با توجه به شاکله سنتی بخشی از بنادر در مناطق جنوبی کشور همچنان لنجها و شناورهای مسافرتی در این محدوده فعال هستند که عمر آنها بعضا به چندین سال می رسد و برای ادامه کار نیاز به بهسازی و نوسازی فوری دارند. باید دید که آیا سازمان بنادر پس از رسیدن به این خودکفایی مقدمات لازم برای نوسازی این ناوگان و استفاده از توان داخلی را در این حوزه میدهد یا همچنان محدودیتهای اعتباری باعث ادامه یافتن لنجهای قدیمی در بنادر ایران میشود.